AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
448

Halvljusautomatik 525 i -89

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Hej
Jag har en svensksåld 525 -89, varför har jag inte halvljusautomatik? Kan den ha slutat fungera, eller fanns det inte på alla? Bilen är såld av Förenade bil i Malmö och alla papper stämmer.

I mektipset finns en beskrivning på lite fuskautomatik, men det stämmer inte riktigt med färgerna på min. Är det någon som har gjort det som kan säga vilka kablar som ska sammanfogas, alltså tex räkna på hålen uppifrån och ner och säga vilka som gäller.

Stor tack på förhand
Pontus
jocker18@home.se
jag har gjort "fuskautomatiken", och det fungerade klockrent. tyvärr har jag inte ens bilen här så jag kan gå ner och kolla.

WmB SoundZ
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
...du vet väl att belysningsströmbrytaren måste stå i läge "på" för att automatiken ska fungera?
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
...och om någon monterat en beg. strömbrytare från skroten som suttit på en importerad bil så slutar den oxå att fungera...
Go
47
Gottfrid
530IA Touring -01
Hej!
Jag tyckte det kändes tråkigt med "fuskautomatiken" som en del kallar den. Har med enkla medel kopplat min på ett annat sätt som gör att den funkar precis som det ska, mao kan man slå på parkering när tändningen är av och lika så köra med parkeringsljus och dimljus ihop utan att halvljusautomatiken hoppar igång.
Tog lite kort på fixet så hör av dig om du vill ha en beskrivning så kan jag maila den.
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
för att automatiken ska fungera på min 318 så måste strömmbrytaren stå i "på" läge alltså läget efter p-ljus...

/Henke

BMW CS #5075
Gottfrid:
Du får gärna maila mig ditt tips med bilder och text.
Det kan kanske bli ett alternativt mektips.

_____
Micke
Länk
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Var på skroten och hämtade ett strömreglage och på det fanns en klisterlapp där det stod"Schweden mit NSW". Är det någon som vet vad NSW står för och om det är någon annan funktion på detta?
NSW är förkortning av dimljus på tyska.

MVH Stephan
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Nebelscheinwerfer=Dimljus
kanske?

Länk
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Hoppla, nu har man automatljus :-))
Den ljusomkopplare jag hade fått tag på var bara att koppla in och vips så fungerade det.
En tanke är att min bil är svensksåld och därför har en annan koppling och min gamla hade pajat på något vis, men det är ju bara en spekulation. Även på min gamla stod "mit NSW", men inte Schweden.
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
>>>Pompe...kan ju oxå vara som jag tidigare skrev att någon bytt strömbrytaren mot en som suttit i en importerad bil. Jag gjorde en gång misstaget att köpa en sådan på en skrot och då slutade min halvljusautomatik att fungera. Den stod det inte heller Schweden på. Bytte den senare mot en "svensk" och sedan fungerade allt igen.....
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Stämmer Greger.
Jag har en kompis med en annan 525:a(import), som jag tänker prova min omkopplare i.
Återkommer med rapport.

Pontus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.