|
|
|
|---|---|
|
Jag har hört att alla E39 M5ors sk kristaller som visar de milen + övrig info på instrument panelen går sönder pga av någon anledning. Mina gjorde det och det kostade 7500:- att byta ut dem. Är det någon som vet något om detta? | |
| Första gången jag hör talas om det. Tror inte det är så vanligt. | |
pravda1 |
dom kanske mixtrade med dina mätare förmycket :-D |
|
Många bilar som jag var o kollade på innan jag köpte min hade det felet, tydligen vanligt! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Vad gäller att de mixtrat med mätaren så kan jag bara säga att de har de nog inte då Historiken stämmer ner i minsta detalj. Dessutom så kan man idag vara nästan helt lugn vad gäller mixtrade mätare då detta fenomen som dock levar kvar var mer "inne" på 80 talet då det fortfarande gick att fiffla med mätarna. Om man gör det idag så bränner man allt som oftast hela databoxen och det märker man ganska tydligt. Jag ringde till BMW Sverige för att kolla detta och de sa att det är ett vanligt fel på 5-serien från 99 till 01 och att de inte har lyckats lista ut varför. |
|
|
Hej! Det är ett mycket vanligt fel över huvud taget på E39. Men några 7500 kr ska det inte kosta, till min förra 528 -98 kostade det 3500 kr minus club-rabatten (10%). då fick jag ett helt komplett intrumenthus (utbytes). men M5 har ju lite ballare mätare, kanske är därför det är dyrare. samtidigt borde det inte vara så, eftersom den delen som är trasig har samma utförande på båda modellerna. var det länge sedan du bytte? Mvh Johan |
|
|
Johan: Jag bytte den för fem veckor sedan. |
|
|
Vet ej om det är relevant i det här fallet, men då jag rekade min BiTurbo fick jag tipset att kolla sifferdisplayen för mätarställningen. Ojämnt lysande siffersegment KUNDE(!) bero på att mätarna var manipulerade på något sätt. Strunt eller tips, ni får avgöra själva. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.