AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
919

Defa motorvärmare V8

Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Hej! Har någon erfarenhet av Defas "blockvärmare" till V8? Har läst i tidigare inlägg i ämnet att andra motorvärmarlösningar kan ge "sträckskador" då motorn värms ojämnt. Borde inte det bli effekten av Defas s.k. blockvärmare som värmer en handflatas storlek av blocket på båda sidorna?

UK
The King
Blockvärmare är väl det klart bästa alternativet, men långt ifrån det billigaste.

En kompis satte i DEFA blockvärmare i sin 540. Den slutnotan landade på ca 9000,- om jag inte minns fel.
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag har inte fått elsladden än, den från vägguttaget till bilen (restnoterad Mekonomen). Jag återkommer med fakta senare vid funktions testen. "blockvärmarna" är monterade alla fall. Jag fårstår att det blev dyrt att låta Bmw verkstaden montera Defas nya värmare. Jag höll på i ca 8 timmar själv med bara de 2 st anliggs elementen med kabeldragning ut till elutaget på stötfångaren, framför allt var det den vänstra som skulle fästas i grenrörsbulten som var besvärlig.
ho
432
hombre
750iA 1991
Pröjsade först 3300 för montering och delar:
Defa laddare, kupevärmaruttag och kabel(borde köpte den nån annan plats)
Sedan ca 4000 för elmatta under tråget som kopplades in på defakablaget.
Matten monterades på BMW. Övrigt på bil-el firma. De som monterade kablaget och laddaren var inte glada :) Tyckte det var ett för allt för trångt. I det först priset ingick lite felsökning misstänkt tjuvström också.

ho
432
hombre
750iA 1991
ehhh var lite luddig, har INTE någon blockvärmare i v12 förstås. Därför laddare, matta och kupeväramruttag istället.

HE
46
HEJOHÅ
740 IA -97
535 dT -11
Hej!Monterade blockvärmare i veckan.Det tog 8-9 timmar.
pris 2200:-.Har bara provat en dag,jag återkommer
när jag vet lite mer hur det fungerar.
Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Hej å hallå, HEJOHÅ.
Var köpte du blockvärmare för 2 200 kr? Är det ink. kablage?
M.v.h.
Uffe
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag gav 2900 kr inkl uttag för el kupevärmare, fullpris skulle blitt ca 3500kr ca 20% rabatt hos mekonomen.
HE
46
HEJOHÅ
740 IA -97
535 dT -11
2200:- blockvärmare o kablage,hos AUTOEXPERTEN
i Jönköping men jag fick 20% rabatt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.