|
|
|
|---|---|
|
BMW B12 alpina 5.0/350hk, årsmodell 1989 Länk | |
| omöjligt att svara på, är du sugen på en sådan? | |
| Jag vet inte... men det skulle ju vara coolt att åka B12. | |
|
Jag tycker att den verkar vara billig. Du får ringa och höra med handlaren. //Schnitzer |
|
| Autobörsen känns bekant, prova att sök på forumet så det inte är ngn skummis. | |
|
kanske går att pressa priset litet till, han verkar ha haft bilen sen i september (kolla datum på fotona). Och, visst - en Alpina är ju en Alpina! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Jo, jag har också för mig att Autobörsen är lite skumma... men som VillaRosa säger "en Alpina är ju en Alpina!" | |
|
Jag har kollat på bilen. Autobörsen har haft den sedan slutet på sommaren och inte blivit av med den så det borde finnas prutmån. Bilen är hyfsad fin, men kanske inte i det toppskick som står i annonsen. Inredningen, sportstolar med svart skinn, är lite sliten, och inte i toppskick. Dessutom var nederkanten av framskärmarna blästrade med antydan till rost som resultat. Jag har inte kört bilen, men däremot har jag åkt en annan B12 -93:a som var i finare skick, och den gick som ett spjut. 0-100 var inte så jättestor skillnad jämfört med vanlig 750i, men i högre farter var prestandan bättre. Dessutom var toppfarten 282 km/h på en sådan tror jag. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
om det inte är alltför stora fel på den så tycker jag att ngn borde köpa den och fixa till din, för det är synd om en sån här ovanlig bil bara skall rosta bort hos ngn bilhandlare.. "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Kollar man inredningsbilden ser det konstigt ut vid tändningslåset? eller ser jag fel? trasig skyddskåpa, sönderbrutet? ? |
|
Paap Reeder |
Hej! Kan detta för dåligt men hur kommer det sig att det sitter strålkastarspolare på den? Är den sv. såld? eller finns det Bimmers som har strålkastarspolare "på originalspråk"? MVH /// Paap R |
|
Ja absolut, finns eller fanns som tillbehör på de flesta modeller till de flesta marknaderna... Jeppe |
|
|
Jag har strålkastarspolare på vår import. Bare en av dom fungerar dock. Märker dock ringa skillnad på sidorna. Är väl inte så ofta dom gör nån större nytta. |
|
|
Bilen är importerad i höstas, och när jag tittade på den fanns det inga brytskador på tändningslåset i alla fall. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.