AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
368

kupevarme e30

Halvor
Har problem med at det kommer kald luft ut av varmeapparatet, jeg har en e30 325. Nå om vinteren så er det lite moro å kjøre, virker som om motoren må ligge over 2000rpm for at det skal komme noe varmluft ut av apparatet. ved bykjøring og på tomgang så er lufta som kommer ut ganske kald. er det termostaten eller er det vannpumpa, har også hørt at vannventilen som sitter inne i kupen kan bli dårlig.
Noen som har vært borte i noe lignende?
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Nu är det så att min norska inte är den bästa men om jag har fattat rätt så kommer det varm luft när du varvar över 2000 rpm. men inte när du varvar tomgång.

Då måste det ju vara vattenpumpen som inte orkar pumpa som den ska vid tomgång.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Har du fyllt på med vatten i kylaren och luftat? Kan bli dålig cirkulation annars. Om du har rätt temperatur i motorn, dvs termometern mellan blått och rött, är det inte fel på termostaten. Prova att känna att slangarna till och från värmepaketet är heta. Om dom inte är det har du dålig cirkulation i paketet, kan vara igensatt eller ventilen öppnar inte tillräckligt.

det er rett som du tror at når jeg varvar over 2000 så funkar det bra, men under er det dårlig. jeg har luftet systemet flere ganger, og temperaturen holder seg pent på den øvre halvdelen av måleren. hur finner jeg ut av om det er ventilen?
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
??????????

Vet ej vart ventilen sitter men hittar du den är det
ju bara att titta om den öppnar fullt.

Annars har väl en mus krupit in i slangarna eller nått :) Annars tror jag på pumpen för den drivs väl av "motorn" alltså av varvtalet. Eller inte.

Har faktiskt ingen aning, detta är bara mina egna spekulationer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.