AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
645

Extraktorgrenrör E36

hellonasty
VARFÖR måste en extraktorgren kosta 9000 kr?
Otroligt. Nån som vet nånstans där det är billigare?

Jepp, köp ett M3 genrör på skroten. Jag köpte ett där till min 325E36 för 3000kr. Men då passar det inte mot din katt, jag skaffade M3 kattersättare. (delarna var ifrån M3 3.0 , vet inte om 3.2 har samma)

Mvh
Patrik
hellonasty
Perfekt! Mycket tack! =)

.........jag lovar inte att det passar 328, men passar det 325 borde det ju passa 328 också.........

Mvh
Patrik
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Det passar!!

Har det själv M3 3,2 på min. Som Patrik skriver så är det modifikatoner mot katten som e kruxet. Måste även byta packningarna mot blocket.Billigt värre ca 1000.- för alla sex. Tips skaffa nån form av värmesköld, blir betydligt varmare i motorrummet nu.

Man kan även köpa en beg kat på skroten.

PS! har en hel del roliga bilder på detta ämne om intresse finns

Kimpa

15.09 på 402m

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Kimpa328: Om du har några bilder på ditt byte så skulle det vara roligt att se dom, har just satt ditt ett M3 3.0 rör själv och håller på att bygga nytt avgassystem nu.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back
Kimpa: Visst, grenrörpackningarna till M3an är asdyra, jag köpte också nya och fick en chock när jag skulle betala. Undrar om man inte kan använda 325/328 packning iallafall? Det är ju samma topp man använder..... Sen fick jag skaffa en muff och packning mellan kattersättare och extraktor. Tror allting landade på dryga 8000kr.

Mvh
Patrik
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Jag backade när jag hörde priset på packningarna, men hade en uppsättning 328 packningar liggande som jag monterade har dock inte provstartat den ännu då lådan är nertagen för byte till sinterlamell.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back
hellonasty
Kimpa: Har du bilder ser jag dem gärna även jag =)

Angående M3-kat på skroten? Spelar 3.0/3.2 någon roll där?

Vet inte om det skiljer på 3.0 och 3.2 , men det var Köhler som tyckte jag kunde göra så här och han sa att jag skulle plocka ifrån en 3.0 ...

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.