|
|
|
|---|---|
|
Varför får jag massa olja i bälg o insug? Nån som vet vart det kommer ifrån??? | |
|
Jag tycker jag har letat på forumet men inga bra resultat! Någon? |
|
|
Det är mycket möjligt att det kommer ifrån vevhusventilationen.. (dvs.. varma oljegaser m.m i sumpen leds upp till insuget för att förbrännas) skulle tro att det är därifrån.. Lycka till! // Arrow |
|
|
Är det mycket olja i bälgen? Det blir alltid lite olja där...smörjning kallas det. Det kommer från vevhus ventilationen,den går tillbaka till insugen. Bengan |
|
|
Om du har ett sportluftfilter och har varit för överambitiös med inoljningen så sugs överskottet in i bälg och insug. Annars är ju som sagt vevhusventilationen "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Det sjuka är att jag pluggat vevhus slangen från insuget och ledit slangen från ventilkåpan till en separat burk... Är det dumt eller? Det är en hel del i bälgen "Jämfört med en polare" |
|
|
daniel>> Ok.. Nej det ska nog inte ha ngn större betydelse.. Men har du även efter det olja i bälg och insug?? // Arrow |
|
|
Jo det har jag märkt! Men vart kommer oljan ifrån? |
|
|
Oljan kommer ju från vevhusventilationen!!?? *förvirrad* annars så vet jag inte hur den kommer dit.. // Arrow |
|
|
Jag har ju pluggat den in till suget!!! Det enda sättet är ju att det kommer från insugs ventilerna Det tycker jag låter konstigt... jag har förövrigt ett nytt orginalfilter! |
|
|
Röret som går från vevhuset går inte det bara till insuget som en förbindelse för oljan mellan topp o block? Det kan väll inte komma in olja i insuget om inte packningen är trasig... och isåfall hur tar det sig upp till bälgen? Luften sugs ju in då borde det komma ner i cylindrarna och då borde den bolma ordentligt eller? |
|
|
motorn suger in vevhusgaser i insugsröret som förbränns i motorn. |
|
| motorn e byggd såhär på alla bilar. och de skall ej bolma för det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.