|
|
|
|---|---|
|
Har kikat runt lite på extrautrustning till BMW E36 och funnit denna: Länk Frågan är om den fungerar eller bara är där för syns skull. Någon som har erfarenheter? Sen söker jag även en bakre spoiler liknande den som sitter på BMW M5 E39. Den lilla "kanten". Har hört att den skall göra mycket för lyftkrafterna bak. Även denna till E36. | |
|
Hej, Tyvärr, dessa är nog mest bara för utseendet. Vad gäller bakre spoiler på E39M5 så ger den en viss antydan till hjälp. |
|
| Men finns det någon att få tag på till en BMW E36? | |
|
v_skogh: En chansning är att den som finns till E46 även borde passa till E36. Om inte borde den inte vara alltför svår att modifiera så den passar. Skulle den vara för smal; testa den till E39. |
|
| Men vart får man tag på en sådan dito? | |
|
v_skogh: Finns nog bara original i stort sett. Snacka med Janne på serviceavdelningen på Asplunds. Han brukar kunna trolla fram det mesta till bra priser. |
|
|
v_skogh: Maila om du vill ha ett direktnummer till honom. |
|
Aldric |
033-204548 till Janne Sorry Classe-boy, kunde inte motstå .. *S* ;) |
|
Aldric: Har du inget bättre för dig, pöjk? :D Tänkte att det inte vore jättebra att ge ut det här då det inte ges ut till vem som helst ;) |
|
|
v_skogh: En polare till mig har en M3 E36, han köpte en Rieger läpp som ser ut så där. Den passade, bara att "skruva" dit. /// Riktiga motorer suger /// |
|
|
v_skogh: Sorry, var inte nog uppmärksam, såg inte att du hade en 330Ci -01. Men det kanske passar med lite modifieringar. :) /// Riktiga motorer suger /// |
|
| lite kebab varning tycker jag i alla fall... | |
|
haha, kan tänka mig att Jannes nummer kommer snart up på nån toalettvägg med inskrift "For good times call...." *asg* _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Vill man ha lite tryck på "stjärten" på en E36 är nog GT-vingen ett bra val. Det finns ju extra "klackar" till också så den blir ännu högre och lutar mer, då ger den ännu mer tryck. Riegers pryl liknar ju hammans spoiler till e36 som ska ge lite extra downforce... sen hyr mycket kan man ju fråga sig... :-) /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.