|
|
|
|---|---|
|
Jag har får Getreibeprogram upp på färddatorn och asc lampan lyser nu när det har blivit kallt då pratar vi nu om minus grader... Det har hjälpt att starta om bilen och problemet försvann, men idag när det var -9C så gick inte få den problemen! Vad kan det vara för fel??? Någon som har fler sådana problem?? MvH Bmw 4-ever | |
|
Hade samma problem med min 525:a.Getreibeprogram felet dök upp varje dag när de va minus grader.Det bara plinga o plinga.Rätt irriterande KickDown |
|
|
Sök inlägg! Beror till 90% på dålig batterispänning. Mvh.Patric |
|
|
M528; vad görde du åt felet??? Jag har tänkt lämna in bilen på verkstad men inte just nu, inte denna vecka. Några fler tips! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har lättat men inte hittat nåt. PJ; har splittans ny batteri så all snack om batteri kan läggas ner! MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w: säker på att batteriet är fullladdat då!? Jag hade problem med min bensinvärmare(startade bara ibland) och det visade sig att stora batteriet var halvladdat och lilla(i skuffen) var helt urdraget!...jag hade absolut inte märkt nåt innan...kanske inte har nåt med felmeddelande att göra men ville påpeka det ändå... |
|
|
Vad jag vet så finns det ingen extra batteri i skuffen, men jag ska kolla upp det igen...det har ju med suttit org, telefon innan så då borde det finnas egentligen extra batteri i skuffen om inte den är borttagen! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Skulle ju kunna vara fel på generatorn. Ibland är dock en god cigarr inget annat än en god cigarr, dvs det är kanske fel på växellådan. Går den bara på nödprogrammet? |
|
|
Batteriet är nyladat rfter köpet för ca 2 mån. och jag hade ingen extra batteri! Idag startade bilen med fel medd. men då gick motor varvet upp till 16-1800 på varvräknaren och gick ner efter 10-20 sek. det kändes som om gasen hängde sig liksom! Så jag startade om motorn och inga fel medd kom upp. gick som den skulle. Så tänkte mig att ta bort motor kåpan och titta lite på gasvajern och mekanismen till gasen. Märkte att slutet på gas vajern där den går ut från en slang till gas mekanismen så var den lite slapp. Startade motorn och allt gick bra, tryckte framåt på gasmekanismen och motorn varvade som den skulle, sen släppte jag den. Men Sen gjorde jag ett försök att trycka lite neråt på gas vajren alltså motsatta hållet och då gick motorn i varv?????låter den inte konstigt!???o där stannade gasen och då var den exakt på samma varvtal där jag startade bilen första gången ca16-1800 varv! och då kom fel medd på C-controlen på grund av detta! fick trycka på gasen lite för att den skulle gå tillbaka till sitt tomgång! Så felet måste vara väl fel på gasmekanismen eller att vjern måste spännas eller har jag fel??? Någon som har haft detta felet??? Finns den nån här på denna saiten som är lite mer kunnig på bmw?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag gjorde ingenting.Lät de vara.Visste om att de va för kylan. KickDown |
|
|
ingen annan som har råd?? eller råkat ut för samma problem! MvH Bmw 4-ever |
|
|
och växellådan växlar som den ska Så det är ju konstigt! |
|
|
Låter helt klart som ett glapp i S/E/W knappen. Jag hade samma problem på min, ios då också i samband med dålig batterispänning. Testa att ta loss och smörja/göra rent knappen. Vad du kan prova redan innan dess är att mickla lite med knappen när felmeddelandet kommer för att se om det försvinner. bmwsoon försvann och upp ur askan steg V10! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.