|
|
|
|---|---|
|
måste byta hjullager bak på min 320, 89...... Nån som har gjort det nyligen? Kostnad? var i sthlm, BMW eller Annat ? kan man göra det själv, med lite mekaniker hjälp, eller behövs det specialverktyg? knakar och viner som värsta traktorn................. "Tvåan är först av förlorarna." | |
|
tjena henq Jag bytte lagren fram för ett tag då skulle bmw ha ca 1000:- för jobbet, gjorde det själv istället. Du kan nog byta själv om du är van att skruva i bilar, speciellt svårt är det inte. |
|
|
tjena bempa. det är bak jag ska byta. Skruva bilar,,, kan jag inte! men jag har vänner som kan,dom är dock ej BMW-mekaniker,utan ett annat sunkigt märke......när dom bytte min tank blev det jävla liv om tysk presision,vad dom nu menade med det? Hur som helst,för en bilmekaniker är det som att byta på vilken bil som helst, eller? "Tvåan är först av förlorarna." |
|
| Är dina vänner bilmekare så ska det inte vara några som helst problem att byta lagren bak. | |
|
tackar för det.då är det väl bara att plocka fram mutorna, och be på sina bara knän att dom tar sig an min bil igen. hare bra..... "Tvåan är först av förlorarna." |
|
|
Jag hjälpte en polare att byta på sin 325ix-88 för något år sedan(höger hjullager bak) och det var ett smärre h-e, det tog ungefär 7-8tim och man fick ta i ngt helt otroligt när man skulle få ut det gamla lagret(vi lossade hela bärarmen, vilket också innebär att rostiga bromsrörsanslutningar måste lossas, sen får man inte glömma att lufta bromsoket när allt är färdigt). Enligt rep.handboken jag har så verkar det klart enklare att byta fram än bak. Jag skulle i alla fall inte vilja göra om det, man behöver bättre verkyg i sånt fall, typ press och specialverktyg, jag rekommenderar att du ringer runt till verkstäder och får lite priser på vad det kan gå på om du inte har bilmekaniker till kompisar! ;) |
|
| Jag såg att du bodde i Stockholm, då skulle jag rekommendera dig att ringa Per Larsson Bil och motorteknik i Huddinge, jag tycker han är suverän.(Bromma bil och motor är också helt ok) | |
|
tjena micke t. Per Larsson Bil och motorteknik i Huddinge, låter intressant, är dom bra på BMW? kan ju vara bra att ringa dom och kolla inför framtida problem. Jag har en hyfsad "att göra lista", som jag betar av runt löning varje månad................. tack skaru ha! "Tvåan är först av förlorarna." |
|
|
Japp, Per Larsson mekar nästan bara med BMW och han gör allt ifrån enkel service till motorrenoveringar, det han inte vet om BMW är inte värt att veta! ;) Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
Hej. Per Larsson... är det auk BMW verkstad eller bara nån som kan BMW bra? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Nej, han är inte auktoriserad BMW-rep. utan han kan BMW väldigt bra... :) | |
|
micke t: har du något nr:, till dessa verkstäder, jag hittar inget. henq "Tvåan är först av förlorarna." |
|
| Japp, numret till Larsson Bil o. motorteknik(han har visst ändrat firmanamnet) är 08/711 06 87. | |
|
tackar......... "Tvåan är först av förlorarna." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.