|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sportstol från M5 E34. Nu undrar jag om den går att plocka ner i mindre bitar. Kan man ta ner sittdylan, lårbensstödet och hela ryggstödet för sig? Jag har tittat på stolen och kännt med fingrarna mellan skinnet och man kan känna igenom, så jag tycker att de borde gå att ta ner i bitar. Däremot så tror jag inte att stöden som är bredvid ryggstödet samt stöden som är bredvid sittdylan går att plocka ner i bitar. Kan någon hjälpa mig med den här frågan, vore verkligen bra om jag kunde få snabba svar. Vet ni dessutom någon som ska sälja en förarstol som är elmanövrerad med minne och stolsvärme så är jag intresserad av den. Skinn eller inte spelar ingen roll. Det ska vara en M5 E34 stol. //Schnitzer | |
|
bara en fråga...varför ska du demontera stolen... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
är det skinnet som är slitet är det väl bäst att lämna in det till en skräddare eller dylikt... /Henke BMW CS #5075 |
|
| Ryggstödet och sittdynan går iaf att sära på. | |
|
Henrik.A: Nej, skinnet är inte slitet överhuvudtaget. Jag ska ha inredningen till en annan stol, stolen är defekt. B10Tobbe: Ok, låter bra. Det ända som jag då inte går att montera ner i bitar är sidostöden som sitter på varje sida om ryggstödet samt sidostöden som sitter på varje sida om sittdylan, ellerhur? De delarna får man helt enkelt be någon sadelmakare lägga om på den stolen som är hel och fin. Alla andra delar som jag kan ta loss är väl bara att sätta fast på den hela stolen? //Schnitzer |
|
|
Hur är det med lårbensstödet då, går det att ta ner löst? //Schnitzer |
|
| Tror inte det, inte på något enkelt sätt iaf, den sitter ju ihop med sittdynan i skinnet. | |
|
Vad på stolen är defekt? Går den inte att laga? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Underredet är skrot. Jag vill inte göra någon riktning eller något annat som blir rappligt. Ska det sättas in i bilen så måste allt var perfekt. Vill inte börja slita ut den om det börjar krångla. Allt ska vara bra från början när jag sätter in dem. //Schnitzer |
|
|
Hmm, är sportstolen i M5:an annorlunda än sportstolarna från andra E34 modeller? Jag har alla fall klätt om (själv(!)) sidostöden i ryggen på min sportstol, dock saknar den elmanövrering så det kan ju se annorluna ut på andra, svårt att tro det bara... Även sidostöden vid sittdynan går på min att lossa. Däremot sitter nog själva ramen ihop, man får loss skumgummit och tyget/skinnet. ------------------ Always Diesel |
|
|
Ronte: Var det lätt att göra allt själv? Du behövde alltså inte lämna in stolen? Om du ser en bild på en av mina sportstolar så kanske du kan se om den påminner om din och då kanske vet vilka delar som går att montera ner? Jag kan skicka en bild om du vill? //Schnitzer |
|
|
Kanske att man kan se på en bild, du kan ju skicka en så får jag se. Det var inte särskilt svårt, det krångligaste var att sy nytt tyg. Jag tog bort den gamla och gjorde mallar utifrån den. Tyget på sidostöden sitter fast i piggar på själva stommen. Lossa baksidan av stolen och sedan får man böja ut piggarna så de pekar rakt ut och kränga över tyget. Längst ned får man däremot göra lite special (kanske finns annat sätt...). Tyget ligger runt fästerna för ramen för ryggen, jag gjorde en skåra i tyget (syns inte, sitter på baksidan bakom bakstycket). Sedan kan man sy ihop för hand på plats, eller hoppa det helt (sitter fast ändå). Det sitter även än ståltråd i tyget för några fästen, sitter fastlindad i ramen med en bit grövre ståltråd (du ser när du lossat bakstycket). Jag undersökte även sidstöden på sittdynan och kom fram till att även dessa måste gå att lossa. Har dock inte gjort det ingreppet ännu, även om det nog är dags.... ------------------ Always Diesel |
|
|
Ronte: Jag skickar en bild. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.