AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.610

Intressant funktion i min E46a

Sida 2 av 2
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
hahahaha den var bra z3:-)))))
Daniel.J, jag har också en ascona -77. Min har inte denna finess, men troligen har du en annan väldigt vanlig opel-"finess", dvs jordfel... :)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
På min gamle opel så lös parkeringslysen när man hade blinkersen på men icke på min beemer.
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
ASKEN: Kolla upp blinkeriet med Länk så kanske du kan få några goda råd!
Pastorn
740IA -93
Jag städade ur bil igår då jag upptäckte en skojjig/onödig grej med elnackstöden bak.
Man sätter sig i baksätet, drar på sig bältet och hissar upp elnackstödet dit man vill ha det. Efter det knäpper man loss sig och kliver ut, då far nackstödet ner. När åter igen sätter sig och knäpper på bältet då far nackstödet upp dit det var förra gången jag justerade det!

/Pastorn
En grej med e46:an som jag inte hade på e36 är när man håller inne avlarmingsknappen i kanske 5 sex så kör den ner framrutorna, DVS om du kommer gående en varm sommardag och vill lufta ur bilen på avstånd så är de bara o larma av den och hålla inne knappen så kör den ner elhissarna fram autoamatiskt.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
wendtan:Går och göra tvärtom osså:))Kallas visst komfortlåsning eller nått sånt.dvs rutorna går upp om man glömt dom när man låser bilen.

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är en himla bra funktion. Synd bara att man inte kan göra proceduren genom att ex. trycka 2 ggr eller nåt, tycker man får stå och hålla in knappen så länge.

Länk
E36-ägarna kan finna en dold finess i form av justerbart intervall på vindrutetorkarna genom att dutta lite med spaken.
Hasso>>rutorna går ej upp av sig själva när man larmat bilen. Tro mig, jag vet det då det hände mig en natt och när jag dagen efter skulle låsa upp bilen upptäckte jag att inredningen såg misstänksamt blöt ut. Det hade nämligen spöregnat den natten och vattendropparna lyckades glöta ner inredningen genom en halvstängd ruta på förarsidan. Suuucckkkk

/Dominik
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Jag kan styra både takluckan och fönstren upp och ner på detta vis. Komfortlåsning, helt rätt hasso.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Nej, nej och återigen nej. Enligt vad Hasso skrev verkar det som om rutorna går upp efter en stund när man larmat bilen och glömt att stänga dem. Självklart kan man stänga dessa med en långknapptryckning på nyckeln i samband med pålarmningen av bilen men då skall man samtidigt se till att hålla knappen en längre stund för att rutorna skall gå upp och det räcker tydligen inte att enbart larma bilen i tron att den skall känna av att någon av rutorna inte är helt stängd.
Hade det varit på det viset som Hasso beskrev hade bin bil aldrig drabbats av översvämning i kupen en vacer regnnatt:))

/Dominik
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Läste i instr. boken om Key och Car inställningar för e46. Du prog. om du vill ha t.ex. dimljus på när du använder ena nyckeln men inte den andra. Det finns ett 10-tal inställningar att göra beroende på vilken nyckel du nyttjar, sedan har vi ju "komfort öppning" som Hasso och Wendtan pratar om, det finns även varianter för larmet om man t.ex. har djur i bilen.
Det är ju BMW vi har och som någon har som slutkläm "BWM följer inte utvecklingen, de leder den"
Trevlig Lucia

Nisse
Maveric: Var i instruktionsboken hittar du de här med Key o car inställningar?

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad jag förstod på Hassos inlägg menar han just att man KAN dra upp rutorna när man låser bilen.
Vore det automatiskt skulle man bli rätt sne dom gånger man faktiskt vill låsa med rutorna en bit ner, ex i sommarhettan....

Maveric,
angående djur i bilen så räcker det med att man trycker 2 gånger på låsknappen. Då försvinner kupe och nivå-larmet. :)

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Key och Car-inställningar har man väl mest glädje av om man har elstolar tex?
Har man bytt nyckel nån gång så märker man dock att en annan radiokanal och en annan inställning på AC:n sätts på.

Länk
Angående Car Key Memory så har jag också harit nyfiken och frågat hos BMW i Uppsala om alla funktioner som beskrivs i instruktionsboken går att programera in i alla bilar. Svaret blev att dessa funktioner är landsberoende + att man måste ha elstolar. Då instruktionböcker trycks oavsett land bilen ifråga hamnar i är vissa funktioner spärrade från att kunna ställas in i nyckeln (tex kvitterngston vid på och avlarmning).

/Dominik
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Wendtan: på sid 55 i instr. för 320/325/330. Anders S. det är riktigt att stolen ställs in etc vid olika nycklar. dominik det är ej nödvändigt med elstolar för denna funktion enligt utsago, varför skall dimljus automatik vara beroende av en elstol?

Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.