|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Förtydligande, jag testade med både huvud- samt tvillingkort fram under luren och inget fungerade. Det stod "kontrollera kort". Nu satte jag mitt tvillingkort i den svåråtkomliga boxen uppe till vänster LÄNGST bak i bilen. Nu frågar den efter PIN kod, men den har jag lagt på landet så jag kan troligtvis inte testa telefonen förrän dess. Men nu har jag kommit såhär långt iaf. :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Uppdatering.. Det var inte boxen som var fel heller. Nu har dom iallafall hittat en fysiskt fel här. Coaxialledningen som går från ejectboxen och ned i armstödet är helt av! Den är tydligen en del av en jättestor kabelstam som går genom stora delar av bilen, så dom har ett litet jobb framför sig:-) Men uppdateringar i slutet av veckan hoppas jag! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Min fungerade bra så snart jag letade upp pinkoden. :) Nackdelarna är att folk gnäller på att jag hörs dåligt och att det är skyddat nummer från tvillingkort. Men det fungerar iallafall. Hosse Kabelbrott kan orsaka att saker och ting inte fungerar... :) Vad menar du med "ejectboxen"? Förstår inte riktigt var denna coax kabel sitter. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
TCG; Coaxen är tydligen ledningen som sänder signalerna mellan hand-enheten och sentralen bak i bilen. Ejectboxen är den som man sätter fast själva telefonen i, i armstödet. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hur har den coaxen kunnat gå av? Låter som fabrikationsfel i mina öron. Garantiåtgärd med andra ord... MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
TCG; Jepp! Garanti sak, men efter 7 eller 8 dagen på verkstaden och en gammal E30 316 som lånebil så är det irriterande ändå. Armstödet går att vika upp, så det är säkert slitage som gjort att den gått av. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Hade du inte en trådlös (DECT) telefon som manöverenhet? I vanliga fall är det en lur med spiralkabel i ejectboxen, i min gamling är det ingen koaxkabel bak till själva telefonen, ett antal vanliga trådar, några tvinnade, möjligen en tunn skärmad också för mikrofonsignalen. FP |
|
|
Folke; Absolutt, men den sätter man i en ejectbox i armstödet. Till ejectboxen går det en kabelstam. Denna går rakt ned i golvet tillsammans med en jätte ledning. Hoppas bara att verkstaden hittar en lös ledning som man kan eftermontera enkelt... Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Kanon inlägg! Farsan fick inte sin lur att funka i sin 740iA-97 igår men tack vare denna tråd så fixade vi det idag. Kanon! /Johan |
|
|
Yahooooooooooooooooooooooooooooooooooo! Då funkar äntligen telefonen min! Det var pga den coaxial ledningen i armstödet den inte fick kontakt. Denna är inte inkluderat i diagnos programet, så problemet var osynligt. Ett stort tack till alla här som hjälpt mig ialladessa månader, och givetvis ett stort tack till Furubakken bil ved Lars. :o) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Grattis! Jag blir riktigt glad att du fått en fungerande telefon efter alla dessa månader. Har följt dina trådar med spänning och därför känns det extra bra att det löste sig till slut. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Grattis! Jag blir riktigt glad att du fått en fungerande telefon efter alla dessa månader. Har följt dina trådar med spänning och därför känns det extra bra att det löste sig till slut. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Magnus M; Tusen tack:-) Nu skal jag ringa massa!! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Problem med BilMobil och SIM kort. Min fungerade inte heller när jag satte i ett nytt kontantkort. När jag bytte till ett äldre (8bitars) kort, fungerade det utmärkt. ___ Jim AKA Wrekk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.