|
|
|
|---|---|
| Nån som har provat dom trimchipen (Wellington) som finns till salu på bmwbörsen?? | |
|
de verkar för billiga.. 400:- hmmz.. säkerligen "hemma-brända".. jag skulle nog inte våga låta sätta ett sånt chip i min bil iaf... ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
ant |
jag har ett hembränt chip i min bil. köpt av en kille i tyskland. Länk han ha kopierat bmw grupp n chip till mig och några andra här på forumet. det funkar bra för mig iaf. blev mycket billigare att köpa via honom. jag betalade drygt 650 kronor för det med frakt och allt. ===== Länk |
| Hur mycket fick du ut av det då? | |
X. |
Ett hembränt, dvs kopierat chip, är knappast sämre än originalet fån vilket kopian är gjord. Sen om trimchip öht gör nån nytta eller är bra för motorn är en annan sak... |
|
Har ett sånt chip hemma just nu. Det är köpt av han på BMW börsen. Tyvärr så funkade inte det chip som han skickade till mej men jag hoppas kunna lösa det med honom. Förhoppningsvis så skickar han en ny åt mej som funkar. Återkommer hur det gick.... |
|
|
Länk undrar oxå ! ******************************************************************************* Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel ****************************************************************************** Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!! |
|
|
Jag har köpt chippet för 400 riksdaler. Fungerade ej i min bil 325i 24v som har boxnummer 0 261 200 403. Har fått testa flera chip från honom (totalt 4st), men samma sak med dem. När jag slår på tändningen så surrar det konstigt någonstans ifrån, vrider jag nyckeln ända om så händer ingenting. Mycket trist ;-( Vore intressant och höra om någon fått de till att fungera!!! |
|
|
Vågar man fråga vad killen heter som säljer chippet? Har också köpt ett chip som inte funkar. |
|
|
Ja, han heter Fredrik. -Vad har du för nummer på din styrbox? |
|
|
Mailade lite med honom tidigare då jag var tveksam till annonsen eftersom den innehöll faktafel. Annonsen löd på ett ungefär då: Original trimchip till BMW325 93-98. Det var testat på hans kompis 325 -98 Jag mailade och ifrågasatte eftersom 325 slutade tillverkas 94-95. Svaret var då att den tillverkas fortfarande, jag påpekar att den är i produktion IGEN och inte har varit löpande, utan att 328 ersatte 95-99(?) Och ifrågasatte hur den kunde vara testad på en 325 -98 som aldrig har funnits. Då var den helt plötsligt provad på en 328 men det skulle minsan funka lika bra till en 325:a. Då mailade jag iväg frågan vad som menades med originaltrimchip, eftersom knappast bmw själva har givit ut sådana. Då var svaret att det var motor nord original. Jag avböjde köp med kommentaren att jag inte vågade sätta in ett chip som var så tveksamt (Motor nord har dessutom 6 olika varianter av chip till 325 93-95, beroende på nummer på styrbox.) Då svarade han att man inte kund ha sönder bilen utan den startade bara inte om det var fel. Behöver jag säga att jag inte köpte ngt chip? Han var dock alltid trevlig och snabb på svaren. |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
tycker man ska sluta snåla......betala 2000kr och få den gjort bra....men d vad jag tycker ///lila ljus\\\ |
|
Jag är nyfiken på om det fungerar i den styrbox han utlovade från början, 0 261 200 402 eller om han bara levererar chip programmerade med texten "SUCKER!!!" inuti... Har en gammal skolkamrat som en gång i tiden hade en chip-brännare, får nog kontakta honom och be honom läsa in chipet och se om det verkar seriöst eller ej. Vore kul att läsa in mitt BMW orginal och jämföra dem... men känner jag mig själv tillräckligt väl så kommer detta tyvärr aldrig hända. Den som har box-nr som slutar på 402 och testat chipet kan väl höra av sig här, vore som sagt intressant att veta. |
|
Morgan Karlsson |
Har ett orginal chip till salu, som har suttit i en 328i. Om det finns intresse.. Pris: Bud |
|
Hej igen!! Long time no skrivet... Kan säga att killen faktistk skickade mig ytterligare ett chip som fungerade... Ålrajt, det var det, bb. |
|
|
haha, bästa necron på autopower? 5+ år sedan denna tråd var aktiv :P |
|
|
eftersom tråden är återupptagen och jag funderar på att chippa min 328i så passar jag på att fråga lite. om man köper tex ett orginalchip och sedan byter till ett öppet luftfilter, kanske m3 grenrör och lite tjaffs. hur blir det med chippet då? blir det sämre? eller ställer givare om sig automatiskt och man får 0.001hk mer? Bmw OWNZ |
|
| Tycker det känns tryggare om man mappar om bilen istället, kostar lite mer men då blir det unikt anpassat efter din bil! | |
|
xD jo calle, det tycker jag oxå, nu var det 400kr dessa chip kostade mig, vet inte vad en mapning kostar, men jag gissar att man lägger på en nolla i slutet? Frrla, jag tror att om man ska chippa över huvud taget, så ska man även passa på att skaffa sportluftfilter och lite större avgas och köra på 98oktan. "Många bäckar små blir till en hel å". |
|
|
okej. har luskat runt lite om det där med många bäckar små förut men inte rigtigt kommit fram till något vettigt. har funderat länge på ett unichip men det ska tydligen inte göra så mycket. har hört att det ska sitta en strypning någonstans i insuget, om det är före eller efter filtret vet jag inte. men om man skaffar öppet filter fixar bort strypningen och sätter dit 325:ans insprut? sedan mappar man? låter det dumt? har också hört att man kan byta till m3 grenrör men det låter dyyyrt.. Bmw OWNZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.