|
|
|
|---|---|
JohanOS |
Hej, För ett par veckor sedan minns jag att vi hade en livlig debatt om att körkortsårets utfärdande-datum ändras till det året då du blir av med kortet. Även om det bara är ett par månader.. Och efterssom försäkringsbolagen tittar i bilregistret betyder det en mycket högre försäkring. Sen var det nån som kläckte att nån EU-lag säger emot vägverket och dom får inte lov att ändra detta, och måste ändra tillbaka dock under förutsättning att du SJÄLV ringer och säger till dom. Detta gjorde jag, och jag vill bara meddela att det hjälpte inte ett dugg, visserligen sa körkorts avdelningen på VV att det skulle stå "1998" numera, men idag kollade jag försäkring och till min förvåning säger dom att det fortfarande står 2002... Tråkigt nog fungerande inte det alla hade hoppats på :( /Johan |
JohanOS |
Självklart menar jag HÖGRE försäkringspremie pga av fortkörning, som rubrik :) |
| Johan: byråkratin är inte lätt att ändra på. Dem på VV är bland dem mest byråkratiska vi har i detta land samtidigt som dem är mest konservativa och lata...( själv kan jag inte sluta reta mig på att bilskatten går till nåt annat än vägnätet...) | |
|
Ja Nu är det ju inte VV som bestämmer att de inte skall få några pengar. Det har ju de partier ni röstat på bestämt. "Du kan kalla mej Hans, sa Hans Majestät" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.