|
|
|
|---|---|
JohanOS |
Hej, Jag har nyligen varit och titta på en BMW Z3 Coupe 3.0 i Stockholm. Killen som säljer den gick ut med ett väldigt högt pris och vi började diskutera priset nästan det första vi gjorde. Han ville inte gå så lågt som jag ville, så vi slutade höras av. Sen ringer han plötsligt och säger att han fått erbjudande om en annan bil och vill sälja sin bil men isåfall inom 1-2 dagar. Så snabbt kunde jag inte ta mig till Stockholm så jag fick avböja, han sa dessutom att "säljer jag den inte nu, så funderar jag på att behålla den under vintern". Vi höll dock diskussionen öppen, och jag var nu i Stockholm i söndags för att titta på den. Då provkörde jag och kollade allt, verkar hur bra som helst, säljaren verkar väldigt ärlig och öppen... Så jag provar en gång till att erbjuda det priset jag först sa (och som han ville sälja den för den gången då han hade brådis). Då kändes det nästan som han var på väg att släppa bilen, han stog och balansera och det framkom nu att det tydligen inte var priset han funderade över, utan om han verkligen ville sälja eller inte. Han ville inte stå utan bil hela vintern, och kände att han var tvungen att kolla med sin jaguarsäljare om han kunde få nån bil inom kort. Han nämnde dock att priset kändes rätt okej, och att jag var den typiska köparen han ville sälja till (ung och så). Jag åkte hem till Göteborg och väntade ivrigt på att telefonen skulle ringa, men inget händer. Efter ett par dagar skickar jag iväg ett mail.. Jag vill inte pressa han eller verka desperat, då kanske han skulle backa ur. Men jag mailar han och tackar för visningen och säger att jag hoppas på affär. Får dock inget svar, sen skickar jag ett SMS nästa dag där jag skriver "Hur går funderingarna?" Får leverans rapport, men inget svar!. Nu börjar jag verkligen fundera, är han bara väldigt upptagen, eller vad hände?.. Jag mailade då i morse ett brev till hans jobb där jag skrev att jag började fundera på om något hade hänt. Skojade till det lite med att "Det är ju rätt halt ute, så man vet aldrig:)". Har inte fått något svar på det heller... Självklart är man ju sån att när man bestämt sig för en bil vill man ha den så snart som går. Men jag vill inte pressa han eller verka för desperat heller. Nu har jag både mailat 2 ggr och smsat en gång, och det känns överflödigt att ringa.. Vad tror ni om detta? :) |
|
Du har två val: 1: Vänta på att han hör av sig. 2: Hör av dig själv, per telefon. Svårare än så är det inte i min mening. Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
| Instämmer...du gör en tupp av en fjäder. | |
|
Kan ju vara så att han i sin tur väntar på besked om ny bil och vill avvakta. Jag vet precis hur du känner dig, tycker inte att du behöver vara orolig för att vara för framfrusig. Du är intresserad, det vet han ju redan, så om du försöker få tag i honom för att kolla hur det går, det får han allt ha förståelse för. Sen att du inte fått tag i honom kan ju bero på en massa faktorer, han kan ju vara bortrest ett par dar, vänta en dag eller två och ring sen. Personligen så tror jag att det här med oro att inte verka för påträngande är något typiskt svenskt, i alla fall säger min amerikanska sambo det:) |
|
|
Jag tycker det är schysst för båda parter om man inte gör på detta viset. Ett par mail och sms betyder ju att någon verkligen vill ha svar. Antingen han man själv en annan bil man vill titta vidare på eller för att bara kunna "släppa tanken". Lika så är det dock med vissa köpare. Man bestämmer allt sen blir det tyst. Man vill inte sälja eftersom man redan har en köpare men som helt plötsligt försvunnit. Dåligt att göra så. Är det så svårt att tacka nej? Både som säljare och köpare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.