AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
508

Besiktningen????

Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Hejsan jag undrar om man får problem på besiktningen när man har bytt till större motor jag har en bmw 320 -85 E30 som jag ska lägga ner en 325 -87 E30 i...Så jag undrar om någon av er här på forumet har lyckats klara sig eller har fått omregistera bilen??? Tacksam för svar..

kamber
hmm tror man får om reg. då.. om ja inte miss helt fel...

/Bujachaka....
sÅlD - B M W 318 -86 E30.....
UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, Spärr tiden SLut bara o boka nY teori tid o uppkörning =)!!
Hmm =( fick tid den 2oktober o idag e det den 13 augusti!! surt e det...
Ko
663
Koffe
320iC -93
Har aldrig bytt motor i en bil själv, men som jag fått för mig är det väl inte så många som berättar om motorbytet? Visst, slänger du ner en Cheva 454 i en BMW märks det väl, men ser en besiktningsman verkligen att det sitter en 2,5 istället för en 2,0 under huven?

Men som sagt... bara spekulationer och "fått för mig"ingar(?)

//Koffe... Nu knappt 24h från att bli BMW-ägare : )
BM
4
BMW E30
BMW 325iM -87
Jag känner en som gjorde exakt likadant dvs hängde i en 325-motor i en 320. När han kom till besiktningen så öppnade dem huven och sa "det här ser ju bra ut". Dem kunde inte se skilnaden. Precis som "Koffe" ovan antydde.

BMW följer inte utveklingen dem leder den!!
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Tack för hjälpen det känns bättre nu *uchhh* Så man får hålla tummarna nu när man besiktiar

eeeh
Har själv kört min 320 (e30), med 2,5l motorn genom besiktningen 5ggr utan problem. Se bara till att ta bort eventuella 2,5l -märkningar, för säkerhets skull.
jocker18@home.se
jag har en 323 i 320-87...ingen som har märkt något.
besiktningsmannens kommentar "den här var pigg juh! kanske skulle köpa en till min son"
st
26
stone
325i -94
En gång i tiden när jag åkte Cheva med en 350 motor frågade en besiktningsman när han tittat under huven ett tag: Är det en sexa eller åtta?
Vad säger man om det?

$
hej!!! om du ska byta till en störe motor så moste du byta bromsar efter som du har mer efekt!!!!
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Rosa...Nej jag hoppar över det för det é ju endå bara 30-40 hästar till....Så det klarar sig...Men ni ska ha tack iallafall....

hade en 323i-86 med 325-89 motor trimmad ca 220 hk har besiktat TRE år utan frågor det syns inte för ett ovant öga
no
245
nos
540iA Touring -99
Nej men om ni är orsak till en olycka så kan det bli lite problem. I med att bilen inte stämmer överens med den bil nu har försäkrad. Det finns ju ett skäl varför en 320 är billigare i försäkring...... tänk på det oxå
Jag var tvungen att regga när jag byggde om min Volvo240 "ryser" med V8... Najs ljud från en ASful bil

Nos 325iM -89
Har själv bytt ifrån 320 till 325 spis i e30. Besiktningsgubben märkte ingerting.skiljer bara märkningen nere på blocket. lycka till

Bmwkivik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.