AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
410

Hjälp med servicebok?!

Be
89
Beamerman
Z3M Coupe-99 Svart
Hej!

Har importerat en kanonfin M bil från Ty, köpte den tillsammans med en mekaniker som tittade på bilen där nere med mig. Den är kanonfin och fortfarande så håller den.

Jag köpte den utan servicebok, den hade inte kommit med från 1:e ägarn som hade loosat den. Jag tror på killen som sålde bilen till mig, bilen är fortfarande kanonfin.

Nu tänker jag sälja och undrar:

* Hur skaffar man en ny servicebok?
* Kan man fylla i den bakåt, eller borde jag investera i en service som godkänner allt om bilen fram tills nu?

Tips?
En service bok fixar din lokala BMW återförsäljare åt dig. Bara att ringa så beställer dom en, kostar nån hundring eller 2. Problemet med att få reda på vilka servicar som är gjorda är något svårare men jag jobbar på det för tillfället!

Mvh.
Robban Johansson
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Jag håller med mean machine, du har säkert hittat ett
fint objekt men köpa en bil utan servicebok!
Då är det känslan som styr köpet.
Lycka till med försäljningen.
Be
89
Beamerman
Z3M Coupe-99 Svart
Mean Machine: hur menar du jobbar på det?

Har du samma problem ?
Kan man inte göra en "superservice" som bekräftar alla gamla servicar samt säkrar upp bilen?

Beamerman:
Ja, tyvärr så har jag exakt samma problem fas ändå inte =)

Fick inbrott i min bil varav de stal allt som låg i mitt handskfack = Servicebok etc.

Har beställt och fåt en ny bok men vill ju gärna ha papper på alla servicar som är gjorda på BMW i tyskland. Detta verkar vara väldigt svårt men jag jobbar som sagt på det.

Det där med superservice vet jag inte, d menar alltså att du ska göra allt på bilen som man gör under årens lopp på en gång. Blir ju inte billigt kan jag säga dig med tanke på att man får hosta upp närmare 15.000:- enbart för 10.000 mila service. Inget att rekommendera enligt mig.

Men ring din lokala BMW återförsäljare så fixar han en ny S-bok åt dig iallafall.

Mvh.
Robban Johansson
Jag skulle rekomendera dig att göra en service II och samtidigt be den BMW verkstad du väljer att göra en M-test på bilen och be sedan om alla papper samt fixa en total recond på bilen och spara sedan alla papper.

Inget kan ersätta en servicebok men man kan ju alltid ta situationen som den är och sedan göra de bästa av den.

Lycka till
Har nu fått svar och det är omöjligt att få reda på vilka servicar som är gjorda på bilen om du inte vet namnet på den verkstad i Tyskland som gjort servicarna på din bil.

För min del känns det ganska så kört nu.

Måste ju manipulera min mätare också, nån som vet vart man kan göra det? Den står nu på ca 2000mil men ska stå på 13900mil.... Dom satans inbrotts tjuvarna snodde ju allt samtidigt som de slog sönder hela intrumenteringen. Som tur var så var dom ju "skickliga" för det blev inga märken utanpå bilen och nu när allt är återställt så syns/märks inget förutom avsaknad av S-bok.

Mvh.
Robban Johansson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.