AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
388

Bromsarna låter

Jag har en Bmw 325ic 93 och nu när man börjar bromsa ibland börjar det låta, vad betyder det, att bromasna håller på att ta slut elller?

det låter bar när man bromsar, jag har hört det ofta från olika bilar och jag tycker det är mycket irreteradnde, brommsna funkar fortfarande som de ska tycket jag.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Låter som om klossarna är helt slut, du har börjat nöta på metallplattan, byt snarast så slipper du få filspån på fälger och slitna skivor.
Bromsverkan behöver inte vara dålig.
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det kan låta lite om bromsarna även om dem inte är dåliga...men kolla för säkerhets skull...

/Henke

BMW CS #5075
Vad kan det beror av då om de låter ibland bara?
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Vibrationer.

//Ticco

www.ticco.com
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Vissa belägg kan skrika pga beläggets material. Om dina belägg är i bra skick efter inspektion så kan du limma på anti-skrikplattor på beläggens baksidor(dvs där oken trycker) samt att du gradar av ev. vassa kanter på beläggens friktionsyta(som ligger an mot skivan)med en fil.
Om dina belägg är så slut att metall går mot metall så borde det höras ganska tydligt när du bromsar.

Mvh/ Micke t
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Borde väl finnas bromsslitagevarnare på din bil som borde varna ifall beläggen är nedslitna. Ifall du är osäker plocka av däcket och titta hur mycket belägg du har kvar är det 5mm eller mindre BYT(glöm inte o byt varnarna).
Frittz
När du säger "låter" hur menar du då ?
Är det ett skrapande ljud så kan det vara grus / småsten som lägger sig mellan bromsskivan och skärmskyddet... Har hänt mig ett par ggr, låter inget skoj.
Botemedel brukar vara en hård inbromsning.
Skulle det fortsätta, får du peta lite med en skruvmejsel, så brukar småstenen ramla ut.

Ett ganska vanligt problem på 5 serien E39 och tidiga E46 :or.

Annars instämmer jag med ovanstående talare.

Lycka till

Frittez

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.