|
|
|
|---|---|
|
När man läser inläggen här inne är de av naturliga skäl problemorienterade. Man kan lätt få uppfattningen att vi ägare har många problem med våra BMW. Så tror jag inte det är. Har haft ett härligt händelselöst år med min BMW. I januari gick en ABS-sensor sönder. Togs på garantin. Sedan dess har bilen gjort alla mekaniker uttråkade, ingenting har gått sönder. Ingen service. Inget har strejkat eller fallerat. Underbart med kvalitet! | |
mackan325 |
Du kör nog för lite med den ;-) |
|
MD: Tror du är inne på rätt spår. Här ställer man oftast en fråga när man har problem och sällan att det hänt något bra med bilen. Det är nog bara vi frilansare som skriver av oss i dagboken ibland om hur bra och underbar bilen är. MER av det i trådarna... _____ Micke Länk |
|
| Har haft min 523 som är ifrån 96 i ett halvår nu och bara bytt en termostat. Är mycket nöjd! | |
| Håller med dig MDCruiser. Man får uppfattningen om att BMW är en problem bil. Men jag tror också att de flesta BMW-ägarna är väldigt noga med sina bilar, minsta lilla tendens till fel så vill man ha det fixat. Jag själv försöker serva min bil i förebyggande syfte, t.ex. att byta bromsskivor fast de egentligen går att plåga dem i 1000 mil till. De flesta BMW-ägarna vill inte ha några som helst fel på sina bilar, vi är extremt petiga ägare tror jag. Med en Volvo kör man ju tills det totalrasar, inge förebyggande service där inte :) | |
|
Sedan tror jag det är så att många av oss vill ha bilen i ett fint skick och att allt SKA fungera. Så är iaf jag... Därav alla frågor till höger och vänster, eller vad tror ni? |
|
| Hehe, Per hann lite för mig där! | |
jocker18@home.se |
det tråkiga är att bmw verkar inte hålla bättre än någon annan, när dom är "volvoskötta", lr misskötta då. så den fina kvalitetén är bra, så länge ägaren har tagit hand om bilen. synd att jag lyckats få tag på ex. som verkar misskötta hela tiden. börjar därför tröttna lite på bmw, trots att jag vet att det inte är bmw´s fel. men men, jag fortsätter och lever på hoppet med mitt drömmärke WmB SoundZ |
|
Finns ingen perfekt bil. Köper du en bil som har mer än ett par år på nacken som ber man om problem förr eller senare. Är man dessutom extra petig så märks det ju givetvis mer. Sen hade forumets funktion försvunnit om alla skrev "idag har bmwn funkat perfekt, inga problem". Ganska logiskt att man ställer frågor när man får problem annars är det ju bara gasa och tuta. Att kvalitén är bättre på bmw än andra bilar vet jag inte. Alla bilar går sönder, slitdelar byts. Däremot är kvalitetskänslan mycket bättre än i de flesta bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.