AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
988

Motorn dör nästan när den är kall?

Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Jag startar bilen när den är kall, kör iväg, kommer till ett rödljus efter 500 meter, stannar, väntar på grönt. Det är då som motorvarvet plötsligt sjunker, snabbt. Det känns som om den håller på att dö, men elektroniken griper in och varvet blir normalt. Det händer med 1-2 minuters mellanrum. Sedan är det inte några problem. När bilen har blivit lite varmare finns inte sådans tendenser.
Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Bör man låta någon kolla på det?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag har samma problem när den är riktigt svin kallt.. Verkar som det finns flera som har det också....

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Men sommsagt vad det försvinner när den blivit lite varm

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
Min 318-88...gör likadant...men idag för första gången dog den vid rödljuset...bra fråga vad det kan vara...

/Henke

BMW CS #5075
Måsen
Samma sak här, behöver inte vara "jätte" kallt dock (under nollan räcker).
Bilen går ok precis när man startar den men efter 30 sek och till den blir ljummen så stannar den ibland (inte när man kör, utan på tomgång), och ibland klarar det sig precis med ett "gung" i varvtalet...
Vadan detta?
Har sett att andra med 2,8:an har frågat det samma i andra trådar, men inga ideer till lösningar direkt.
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Hur lång tid tar det innan kallstartsventilen slår av? Skulle kankse kunna vara det som strular på äldre bilar, verkar dock onstigt om de skulle inträffa på bilar som bara är några år gammla!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.