|
|
|
|---|---|
|
tjenna, ny här,, precis köpt en Bmw 320-87 2dr. nån som har tips på hur jag kan laga min förarstol??? felet e att stolen går ej att fälla fram, lite tråkigt med tanke på att det sitter en barnstol i sätet brevé, så min flickvän får klättra lite :) Taxam för svar... MVH Fredrik (Nöjd BMW ägare) E30-87 Sleeper..... | |
|
hmm....när man för spaken på stolen uppåt så när man når ett visst läge så knäpper det till och sen kan man fälla stolen..det kan inte vara så att när man drar i spaken så drar man i en vajer eller ett stag som lossar en spärr ?? om den vajern/staget då har hoppat av så funkar inte fällfunktionen...känner du motstånd i spaken när du drar i den? om det nu är så att det skulle vara en vajer/ett stag så vet jag inte riktigt hur man skulle kunna ta sig in i stolen utan att skada klädseln, speciellt på baksidan...man kanske kan gå in underifrån ?? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
BMW Nisse |
Vad jag kommer ihåg så kan man lossa plastskyddet som sitter på baksidan av stolen med två skruvar som sitter allra längst ner. Sen är det bara att dra av. Man får kanske oskså lossa plastskydden som sitter över själva gångjärnen sen ska du kunna se vajrarna som går från spaken ner till en spärr på varje sida |
|
Tjenare,, man tackar för snabba svar,, jag känner inte nåt motstånd alls i spaken, så troligtvis har väll vajern krokat ur... ska kolla detta.. tack igen MVH Fredrik E30-87 Sleeper..... |
|
|
Jag har samma fel på min... Jag tog bort baksidan av ryggstödet och märkte att wiren var för lång. Det var så krånglig att lossa så jag struntade i att fixa det. Tänk på att vara försiktig när du lossar baksidan, den sitter hårt men det kan bli fula veck om man sliter loss den. |
|
|
då är bara att sträcka den lite. Fick vi göra med min och det höll i de två åren iaf. |
|
|
Hej, märket oxå att weiren var för lång, det var bara att ta i lite hårdare :),, får nog försöka spänna den lite, men det räckte att lossa plasten på sidan brevid spaken till justeringen av stolen i höjd och lutning på ryggstödet, där sitter weiren i en klämma, bara lossa den och sen spänna upp den,, MVH Fredde E30-87 Sleeper..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.