|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag lite beslutsångest. Kryssis skall få en miniplugg monterad i fronten för batteriladdarfunktionen inom en viss framtid. Vart placerar man den för att det optiskt sett blir snyggast? Nu är ju problemet att större delen av den plastbeklädda stötfångaren har MASSIVT stål innanför så direkt lättmonterat är det inte. Bild på fronten Länk en tanke var att ersätta en PDCsensor men det uteslöts snabbt då antagligen hela elektroniksystemet skulle protestera vid start. Annars har den samma dimensioner som det. Ytterligare en tanke är precis bredvid den vänstra inre pdcsensorn, där sitter en försänkt lucka för bogserkroksfästena. Finns 2, en på var sida. Problemet där innanför är 1½dm massivt stål... en ide är under den vänstra inre pdc sensorn hängande lätt gömd och sladden upp igenom nätet. Ytterligare en ide är under det vänstra dimljuset centrerad så den får utseende som en PDCsensor på ett ungefär. På tex E36 flyttar man ju främre regskylten något och tar hål för minipluggen där men utrymmet här är problemet. tacksam för lite input, kanske någon som åker en elvärmarförsedd x5 med miniplugg t o m? Mvh Asken | |
| Har ingen anning hur det ser ut på en X5:a men i hjulhuset kanske? Då syns den inte men kan bli både trångt & skitigt.... | |
|
Ut genom nätet -säger jag. Länk |
|
| Varför inte i "diket "som PDC sitter i,fast så långt bak som möjligt vid hjulet ellet lodrätt oven för gallret?? | |
Tigerr |
Dra den genom taket! ;) Nej, tyvärr Asken - Ingen aning om bra placering.. Vad rekomenderar BMW? Fråga dem om hur andra X5 ägare har löst det! Tigerr |
Deliq |
Kanske på sidan alldeles framför hjulhuset (nedanför PDC-diket) eller är det stål där åxå ? M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk nyligen såld: Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Går det inte att sätta den på ett liknande sätt. Länk MVH Hasso Länk |
|
Asken: Hassos förslag är ju bra, Hade jag varit dig så hade jag monterat den så osynligt så möjligt, de ser ut som de finns plats under reg skylten (mellan skylten och nätet) så att uttaget hamnar neråt, osynligt om man inte böjer sig ner o tittar. Dvs man kopplar i sladden rakt underifrån. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| Wendtan: det var ju det jag menade innan.. | |
|
Gasar-Magnus: Sorry, ser nu att du skrivit: ovanför gallret. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Ditt problem får ju världsproblemen att blekna! ;-) Jag skulle satt den där det är smidigast! |
|
Tigerr |
Asken: Varför inte bensindriven värmare? Tigerr |
|
Jag trodde det var en BMW och inte en Centurion! "Massivt Stål" du skämtar, det är väl en lättmetallegering, eller? Det är väl bara att borra! Mvh, Steaman |
|
|
Tigerr: Varför inte bensindriven värmare OCKSÅ? Det är väl den korrekta frågan?? Steaman: X5 är ju ett jänkjärn vet du, i USA bygger man allt i plattjärn som bekant..... |
|
|
Asken// Är inte så att du backar in på p-platsen och därför kan tänka dig att kontakten i aktern? Har sett det på några bilar och jag kan tänka mig att det är lättare att hitta en bra monteringsplats där bak. Den tråkiga biten blir kabeldragningen men det kan det kanske vara värt? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
sebbe_bmw |
Det står ju där=) Han skall ju ha Defa pluggen för batteriladdarfunktionen! Kan vara bra att ha om man kör korta sträckor och kör med Webaston mkt under vintern! Sebbe |
|
Hasso: Den där sprickan i regskylten, hur kan du köra omkring med den:)) FP |
|
|
Tack för alla förslag, nu har jag klurat ut hur det blir. Måttat in ca 8cm in i diket på vänsterkanten från hjulhuset räknat. Då borde den se ut som en diskret PDCsensor, nästan:) Deliq: tackar du var den som vann mitt förtroende, alla ni andra tack för supporten. Tack till George som gav iden input för att genomföra iden när jag hade praktiska problem med 540n på samma sätt:) Steaman, det är massiv härdad stålbalk bakom det mesta där under verkar det funka att dra fram kabel och så sitter den snyggt försänkt. Problemet med den massiva balken av härdat stål är att man måste börja med liten borr sedan gå uppåt i små steg samt att den käkar 2-3 av varje dimension= dyrt hål:) Med en x5 kan man faktiskt leka centurion i köerna, atos, smart roadster och likvärdiga kör man helt enkelt över istället för om:)) Som Ni kan läsa blir det dels bränsledriven kupe och motorvärmare, dels Defa grenledningssystem och batteriladdare. Av/på knappen till anläggningen försänks i hålet i askkoppen och tiduret limmas i askkoppsdiket, komemr att bli skitsnyggt!:) Asken Väntar på varmare tider. |
|
Tigerr |
Asken - Helt totalt tossig! :D Tigerr |
Deliq |
>Asken Nu blev jag stolt. Känns liksom bra att ha vunnit ditt förtroende. ;-) Kollade in en X5'a igår när jag beställde min bil. Den é riktigt maffig. M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk nyligen såld: Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
Deliq |
Gasar-Magnus var ju inne på liknande spår. Han borde få lite credit åxå. :) M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk nyligen såld: Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.