|
|
|
|---|---|
|
Min bensin mätare har slutat funka fast reservlampan fungerar.nån som vet va det kan vara för fel Its not what you got.its how you use it | |
diamantsvart_bmw |
förmodligen så är det kondingarna som sitter bakom instrumentpanelen som är slut, kolla mek tipsen så hittar du det, lycka till Snart BMW 535I med skinn |
|
Men borde inte dom andra mätarna dumma sig också då? Its not what you got.its how you use it |
|
diamantsvart_bmw |
dom lever sitt eget liv, det är inte säkert, men det är klar det kan ju vara bara den som är sallad eller givaren Snart BMW 535I med skinn |
|
ok tack för tipsen Its not what you got.its how you use it |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Eftersom bara tankmätaren spökar kan det vara lika enkelt som på min 518-87a. Jag lossade på muttrarna som håller fast själva mätarna på kretskortet gjorde rent och skruvade tillbaka, sen var allt frid och fröjd. Jag tror att det var jordfel mot kretskortet, eller så var det någon kallödning som kom i kontakt igen bara av att jag rotade i grejerna. Men var försiktig när du jobbar med kretskortet, det är ju inte känt för att vara speciellt stryktåligt, annars kan du få "nya" fel efteråt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.