|
|
|
|---|---|
|
som sagt, har en köpare på gång på 535an och om den säljs så kommer siktet ställas på en ny bmw mest troligt, och den modell som helt klart faller mig i smaken är en 540i, helst inte automat dock, gillar inte det riktigt.. skönt och bekbvämt dock.. men som sagt, i förstahand manuella.. vad ska man se upp för?, vilken prisklass får ajg räkna med?, och ska man importera eller köpa i sverige?, har letat runt lite och hittar dåligt med bilar med just mina krav, dvs AC (fungerande), skinn, manuell, schyssta fälgar och en snygg lack, dvs blåmetallic, lilametallick, svart metallick, i rätt skick och hyfsat pris.. vet juh om det där med oljepumpen osv, men finns det nåt mer?, en m5a är juh itne sugen på har snacakt med lite folk som skruvar, och motorerna är bra mkt känsligare än v8an, samt att den modellen av m5an som jag har råd att köpa (knappast att äga) är juh 3.6an och då är nog inte v8an mkt efter. så ni som har lite erfarenhet, vad säger ni?, vad är dom stora fällorna?, har ni nåra förslag på vars jag ska leta?. tacksam för ev förslag och uppgifter. /mvh jocke | |
|
ingen alls? /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Sällsynt med 6-växlad manuell, utbudet är garanterar större i Tyskland, så det är större chans att hitta den perfekta bilen där. V8:an är ju mycket slitstark motor, oljepumpsbultarna verkar vara det största missen på den. Så vitt jag vet finns bara E34 540i 6-växlad som -95 års modell, man jag är osäker, kanske också -94, så det är ovanliga bilar. Priset, man får nog räkna med i alla fall ca 80.000 skulle jag tro. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| 540i fanns väl inte med manuell låda förrän årsmodell -95. | |
|
så om man tittar på en 93a så är det automat som gäller?, gör verkligen automataren 0-100 på 6,3sek låter mkt snabbt för en automat. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Vad jag vet så finns bara 540 med 6vxl som -95:a |
|
|
Efter mina erfarenheter så är vibrationer bakifrån väldigt vanliga på 540, svårt att lokalisera var det kommer ifån, möjligt att det kan vara i bakaxeln. Jag har haft 3 st 540 och i 1 av dem var det kraftiga vibrationer i innan allt blev varmt. Det är inte helt ovanligt att de brukar växla hårt ibland heller(Gäller automat) 540 finns enbart -95 som manuella. /P-O.K! |
|
|
Sen vart man ska leta så tycker jag att du kan börja i sverige, det är lite billigare att åka runt och kika här än att åka runt i tyskland. Värt en titt?!? Länk |
|
|
540i E34 6vxl finns som 94,95, och 96 års modell, sedan -96 endast i 62 exemplar, tillverkningen började Juli 1993 och slutade November 1995, 834 ex för Europa allt gäller Sedan. Officiella accelerations tider är 6.4 sek 6vxl, 6.8 sek automat. Finns en vit 6vxl-94a på mobile för €3900 utan skinn men med M5 3.8 17" 315000km skulle vara perfekt som vinterbil där blir jag lite köpsugen men det får bli till nästa vinter. Största fällan: oljepumpen men svårast är att hitta en i bra skick minst 3 bilar är skrotade i Sverige BJ 12523 fick en stolpe över sig precis före vindrutan. MVH Stephan |
|
Perkka |
93-an gör 0-100 på 6.8 sek & 94-an på 6.4 sek har jag för mig.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
okej, kanske lutar åt en automat då.. vi får se.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Det finns 2 st 540i 6-växlade i senaste Motorbörsen, en sedan -94 för 70.000 och en -95 touring för runt 85.000 kr. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.