AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
625

Kupevärmare uttag 220v

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Håller på att montera Defas nya motorvärmare till min Bmw V8. Har fått fast elementen nu och har börjat med kabeldragningen (220v) En kabel från varje sida av motorblocket (2 element) framåt utmed motors nedre del mot kylarns nedre balk där går dom ihop i 2/1 grenkontakt. Nu undrar jag två saker hur drar man kabel fram till grillen snyggt på en E32 utan att gå under kylarbalken in bakom kofångaren via nedre spoilern (för trångt att gå överbalken men under kylarn) ? vart går man in i kupen med kupevärmar uttaget ? Trångt ,trångt överallt. Hur ska det inte då vara på en E34 med V8.
ho
432
hombre
750iA 1991
Har min el-kontakt alldeles intill regskylten fram. Har tyvärr inge digitalkamera att fota med.
Har defas batteriladdare och kupevärmaruttag. Kan försöka titta efter lite bättre imorgon hur det draget. Har altså INTE motorvärmare, men el-matta på oljetråget istället. Den monterades av BMW.

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Tack tack jag har inte monterat kupev 220v utaget än så jag är tacksam för tips för kabeldragning in i kupen. Jag monterade precis som du intill reg skylt fram (nya lilla kontakten) sen fick jag dra kabel under kylarns "bärbalk" ändå det blev ganska bra, syns inget utifrån när man kollar bilen framifrån.
ho
432
hombre
750iA 1991
Var ute on nytittade. Kupevärmarsladden är dragen intill innerskärm kommer upp ganska djupt. Dragen under/genom svartplast före eleltroniklåda. Går in i kupen ganska högt upp. Syns jättebra. Är lite fundersam varför den är indragen så "mitt" i passagerplatsen som der ser ut från motorrummet.
synd jag inte kan fota för dig :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.