AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
511

Ingen värme i "frontkanalerna"

Su
554
SunKi
325i -92
Har lite problemus med min 325 -92.
Får ingen värme genom "frontkanalerna" (dvs de man riktar mot ansiktet) Funkar utomordentligt bra att få värme mot vindrutan. Vad katten ´kan det bero på?
Ma
11
Malf
328i Coupe -98 (E36)
Har du kollat det "manuella" värmereglaget som sitter under stora intaget i mitten?

Mvh

//Magnus
Su
554
SunKi
325i -92
Hmm, nu förstår jag absolut inte vad du snackar om, i kupén då eller? vad menar du?
Ma
11
Malf
328i Coupe -98 (E36)
Jag vet inte om det är så här på 92:orna, men det är det i min i alla fall.

Först har du ju den digitala inställningen där du ställer in hur många grader du vill ha i kupén. Sedan så finns det under det största utblåset (det som sitter i mitten högst upp mot instrumentbrädan) dels en vanlig av/på ratt och dels en värmeregleringsratt. Om du har den värmeratten inställd på kyla (blått) så kan du ha värmen på och ändå få kall luft i utblåsen.

Lite krångligt att förklara, men hoppas att du förstår lite bättre vad jag menar nu! ;)

//Magnus
Su
554
SunKi
325i -92
Hmm, nu är det så att jag har ingen ac.. och det finns ingen sån värmereglage... finnas bara on/off
Ma
11
Malf
328i Coupe -98 (E36)
ok... då kan jag nog inte hjälpa till tyvärr.

//Magnus
Har du "endast" luftkanalerna som är riktade in i bilen på så får du bara in frisk luft. Det är därför det är en "blå" markering på reglaget. För att kunna få varmluft igenom dom så kan du ställe reglaget mitt emellan dom och framrutan.......

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.