|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som sagt, en smakfråga då jag ska renovera upp oken och trummorna på -88;an och därefter lacka dom. Bilen i sig blir (eller är) delfingrå med svartgrå inredning, svarta rutor runt om och vita blinkers. Vilken färg ska man ha på oken/trummorna isåfall? Rött skulle ju vara snyggt men är inte det lite epastuk? *badass toys for badass boys* | |
|
Svart! Jeppe |
|
|
Hej Jag tycker personligen att gula ok gör sig bäst. Jag har själv en delfingrå bmw med röda ok men ska snarast lacka dom gula istället. |
|
|
Det här är ju, som rubriken beskriver, en smakfråga så jag tänker lägga mig i... Min personliga åsikt är att det inte ser bra ut med lackerade ok i skrikande färger som blå, röda eller gula. Har man däremot intressantare bromsok såsom Brembo eller sånt så blir det en annan sak eftersom dom är riktigt "rejsiga". Så vore det jag som skulle lacka dina ok så blev dom svarta. Men det är förstås min personliga åsikt. //Erik// |
|
|
Jag läste en tidigare tråd där dom skulle ta och göra en sorts mall och skriva "BMWPOWER" eller nåt likn. på själva oket. Hur blev det med det? Skulle ju va tufft... Kanske... Annars blir nog svart bra... Tack för svaren förresten! *badass toys for badass boys* |
|
ant |
jag tror inte det blev något med det där att måla egen text på oket. det blev inte bra, för lite plats att måla på. angående färgval så håller jag med Codriver, svart blir nog bäst. ===== Länk |
|
Jag är lite svag för Brembo's guldfärgade mc ok som sitter på Ducati's och på min lilla Yamma. Jag kommer nog att lacka mina så. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Wiked: Det var jag som skulle göra det. Problemet är att på min ok fanns det inte tillräkligt med plana ytor för att göra det. Men har man brembo ok så finns det en hel del plats där ;-) |
|
|
Angående smakråd. Gör det du själv tycket är snyggt. Det verkar alltid finnas lika många som ger smakråd för som emot. Däremot är min personliga åsikt att färgade ok är snyggt. Röd, gul blå är fina men krom vore väl extra snyggt... Jag tycker att det hänger på bilens färg. Ok i samma färg som bil ser lite för mycket ut. |
|
|
Min bil är T-gul och har klarröda ok, ser mycket fint ut tycker jag. önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Min bil är vit och kommer få röda Ok ev. silver då vitt ser nog bara ut som skit :) _____________________________________________ Länk |
|
|
Z3c 4 ever!: Krom hade varit riktigt grymt men det skall nog till rätt mycket blästring + putsmani för att det skall fungera på något annat än en utställningsbil. :) |
|
|
Z3c 4 ever: Jag har helt original bromsar, får det inte ens plats med "BMW" på sidan tro...? Hmmm...rött ok med vit text.? *badass toys for badass boys* |
|
|
Mina ok är ju ganska schyssta, där står det BMW stort på sidan i "relief" eller vad man kan kalla det för. Oket är svart sen är själva texten blankslipad. Jeppe |
|
|
Broms oken är ok att lacka i skrikigafärger men trummorna ser förj*vligt ut.... Fast det är ju en smak sak.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Håller absolut med deejaywasp: Lackade trummor i annan färg än svart ser rent bedrövligt ut! Då är det till och med snyggare med rostiga :( Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
håller med ovanstående... _____________________________________________ Länk |
|
|
Svart Råånnnka Svart!!! //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
| Jag köpte silverhammarlack till min ok på GT:n... jag tänkte att jag skulle lacka mina nuvarande ok i samma lack... blev jäkligt bra tycker jag. | |
| Gör ett mall, det är inte så mycket arbete och testa att lägga det på oken. Det är så jag konstaterade att det är inte plant nog för att göta det. Men jag ville ha "BMW power" i samma font som på Williams vingen. Bara "BMW" ska inte ta lika mycket plats, så testa. | |
|
Z3c 4 ever: Det är ju bara låta den lokale screentryckaren trycka upp ett par "BMW"-dekaler i önskad storlek. Först lacka oket i vitt eller silver eller nåt, sätta på texten och sedan lacka över allt med svart färg. Sedan borde det ju bara vara att rycka bort dekalen... Tack för hjälpen!=) *badass toys for badass boys* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.