|
|
|
|---|---|
|
Klntade mig lite och antog att jag hade tillräckligt med glykol i systemet när jag ställde ner bilen i höstas. Idag var jag ut och skulle mäta lite i framkant på motorn och kände att kylarslangen var stenhård. Hoppsan....... Hur stor chans har jag att blocket klarat sig? Någon som råkat ut för liknande tidigare? Har varit med om en gammal traktor som stått bottfrusen en hel vinter utan skador men å andra sidan hör man hur andra motor spricker direkt. Har dragit in den i ett varmgarage så vi får se imorgon hur rökt jag är. /Per | |
|
Hoppas att det inte har blivit några skador på blocket. Vet ej dock hur känsliga m20 blocken är. Vad vore livet utan BMW? |
|
|
Jag skulle oroa mej mer för kylaren och värmepaketet, blocket har ju frostpluggar just för att det inte ska frysa sönder. Kiip Spiiding! |
|
|
Kollade lite nu och det verkar som om när jag kollade glykolhalten och fyllde på lite med efterföljande körning i höstas så hade jag inte kört tillräckligt. Motor, turbo och värmepaket har rinnande vatten med klargrön färg, gott om glykol där alltså. Nedre kylarslang och antagligen kylaren verkar det vara is/issörja i. /Per |
|
|
Har du bara lite glykol i systemet får du liten/ingen sprängvärkan. då brukar grejjorna håll det blir bara snö istället. jag gjorde samma sak men hade glömt att jag pga slangläkage fyllt vatten hela sommaren och vid byte av slang fyllde jag bara vatten(var ju 20 grader varmt ute, vad kan hända då) sen kom vintern.... hade tur i oturen det enda som for var en frostplugg och värmepaketet, ingaa problem med motorn. Mvh Micke |
|
|
Midas, det är inte så bra att bara fylla i vatten även om det är varmt ute. Glykolen har en rostskyddande effekt samt en smörjande effekt på vattenpumpen... Mvh |
|
|
johan b: jo jag vet men sköt det framför mig hela tiden...till slut blev det som det blev det var ju lite glykol i sytemet men vid -35 som det var hemma hos min mor i norrland hjälpte det föga det med rodtskyddande visste jag men inte smörj effekten...man måste bli bättre på det där. tycker bara att det är sommarväder här nere i stockholm om man jämför med hemma. //Micke |
|
|
Startade upp och körde en sväng idag, allt var okey efter vad det verkar, råflyt. /Per |
|
|
jevlar: Skönt att slippa lite extrautgifter då som det hade kunnar förorsakat. Vad vore livet utan BMW? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.