AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.249

BMW 524 td

wi
18
wille8
BMW 524 td
Tjena!!

Jag har en 524 td som jag ska byta kamrem på nån som vet om det ska finnas märkningar eller ska man märka upp själv....? Nån som vet om det går å chippa en 524 td-84. Samt om nån vet bulmönstret på 524:an, passar fälgar ifrån nyare bmw?

mvh wille

wi
18
wille8
BMW 524 td
Glömde skriva, om nån som vet vad man behöver göra om jag vill regga om 524:an till lätt lastbil?

Nadja
för att regga om till lätt lastbil måste du sätta ett galler just bakom förarstolarna så hela bakstätet används som lastutrymme....slita ut hela baksätet och sätta in 6 lastöglor tror jag det var...

det är oxå speciella mått på allt sånt....det har jag desvärre inte koll på

jag gjorde det på min MB 300d....mycket jobb men skatten sjönk fårn 6200 till 800...bilen blir ju inte så fin.....fast det kanske är värt det med tanke på skatten
wi
18
wille8
BMW 524 td
så man får inte köra fler en 1 passagerare......
jaja.. Men de kan man plocka bort sen efter besiktningen.......:)

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
bältena ska väck också. Däremot manar jag till viss försiktighet, skatten för lätta lastbilar höjs kommande år succesivt, inom något år så ska skatten bli detsamma för lätta lastbilar som för personbilar. Dvs, du bör inte kosta på för mycket på en omreggning, det är inte säkert du vinner något då.

------------------
Always Diesel
bempan1
Länk

Torda
är det någon som med säkerhet kan säga att det kommer att bli så att lätta lastbilar kommer att beskattas som personbilar? Jag har letat på nätet och inte hittat något konkret om detta, men det verkar ha florerat ett rykte i över ett år nu, men är det bestämmt hur och när det kommer att ske?
mo
4
mossen_arne
325it-89
524td-85
ja du de är ingen som vet än tror jag.
Själv ska jag regbes min 524td-85 till ltt på torsdag.

Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Skulle någon behöva en motor eller topplock till 524 td E28 så har jag.

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
det går ej att cippa
däremot att ställa upp pumpen och fixa en t koppling till w.gaten och höja laddtrycket

helgonet
mo
4
mossen_arne
325it-89
524td-85
Vem har sagt nått om chippning??
wille8

helgonet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.