|
|
|
|---|---|
mase |
hej någon som vet hur många mm tjocka(spacers) jag kan ha till min 325(e36)har 17"kommer inte ihåg dim på dom. passar ev bultarna lr ska man köpa ny? tacksam för svar blixter och dunder.... magiska.... |
|
Jag har en uppsättning 25mm spacers till min. De passar fint, men är ej monterade. Med så tjocka spacers bultas de först fast med speciella bult. Därefter bultas fälgen i spacerplattan |
|
|
Ett tillägg: Det beror ju på vilken offset du har på fälgarna etc. Men räkna med att om du öka spårvidden så ökar hjullagerslitage m.m |
|
mase |
andersG vad menar du med offset? blixter och dunder.... magiska.... |
|
Offset är inpressningsdjupet på fälgarna. Alla bilmodeller (i princip) har olika offset (ET) E36 har ett visst inpressningsdjup medan E34/E39 en annan. Om du ska få fälgar från en E34 att passa på en E36 så måste du använda dig av spacers. Ska du endast använda spacers för att öka spårvidden på de fälgar du har (så att de kommer längre ut) så vet jag inte hur stora du kan ha. Jag kan ha mina spacers bak, med org. 15" fälgar monterade. Men jag är tveksam om det går med 17 tummarna. Men du ska som sagt var veta att spacers sliter mer på bilen, samt att den kommer att bli spårkänsligare. |
|
mase |
tack andersG blixter och dunder.... magiska.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.