AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.251

BMW träff i Örebrotrakten

Sida 1 av 4
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ja, inte nu då, men i vår!

Jag hålls ju i ett alldeles fantastiskt vackert ställe som heter Hasselfors. I Hasselfors händer det inte så mycket, särskilt inte i bilväg. Dock, så har vi en mycket fin restaurang, i form av ett sverigekänt värdshus, vacker närmiljö och stora öppna ytor.

Jag tänkte höra om det är någon/några som tycker att det skulle vara roligt att ha en liten välorganiserad träff framåt våren? April/Maj någon gång, innan den riktiga träffsäsongen drar igång.

Träffen skulle inte bli någon rejsträff, utan snarare en första chans att visa upp bilen efter eventuellt vinterarbete och träffa kompisarna efter ett långt uppehåll. Det finns fina vägar i området, så en liten bilorientering med några obligatoriska stopp och körning mot idealtid kan arrangeras. Därefter kan vi rada upp åkdonen och genom omröstning utse träffens snyggaste BMW äldre än 90, samt nyare än 90.

En liten prissumma och pokal tillfaller vinnaren i respektive kategori, sponsor för detta är den lokala butiken (som jag alltså driver, om någon undrade :).

Kvällen avslutas med en god supé, till bra pris, på värdshuset.

Övernattning går att ordna, närmaste större hotellstad är Örebro, men även Askersund, Laxå och Hallsberg har bra hotell som inte ligger alltför långt bort.

Hasselfors ligger någon mil från E20, precis mitt emellan Stockholm och Göteborg, så det är lätt att ta sig dit.

Vad tror ni, någon som på rak arm kan säga att han/hon är intresserad?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Petter:När jag tänker på dig som Lanthandlare i en av Sveriges avkrokar så får jag nån koppling till Sjökvisten i Åsa-Nisse :DDD
Vore ju ett trevligt med ett sådant iniativ, nu finns det ju en del utrymme för att spåna vidare på detta och tid också. Visst närvara jag.Har dom inte nått bilmeeting i Björneborg årligen också?? Det är ju nästgårds, fast kanske mera åt Riley stuket?

MVH
Hasso
Länk

ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Visst, det kan bli riktigt kul. Att sedan avsluta det med lite ljugarafton gör det inte precis tristare.

Skaka liv i tråden igen i vår när det börjar röra på sig.

/G
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Jag e på, om bilen håller hela vägen ;)

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe, tro mig haso, ibland känner jag mig som Sjökvisten också. Vi har väl åtminstone en 7-8 fullt kvalificerade Åsa-Nissar och Klabbarpare i byn! :D

Faktiskt, så trodde jag inte att det skulle vara så roligt, och tacksamt, att hålla på med den här butiken. Det skiljer sig ju en del från vad man tidigare gjort. Men folket i byn är verkligen 110% supertrevliga och schyssta, det är ovanligt att man träffar så bra människor nuförtiden.

Nog om det, planen var just att jag ville ha lite tid på mig att planera och jobba med träffen, innan det var dags. Det finns ju lite lokala BMW förmågor som gärna kommer, men det vore kanon om det gick att hålal det så seriöst att det intresserade även utsocknes bmw entusiaster.

Vi har ju redan två (utöver dig och mig) som verkar sugna! Sedan är säkert JPM, Jouni, mfl. också intresserade.

Jag tror det skulle kunna bli mycket roligt!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jo, jag är intresserad. Bara det är på en helg som man kan komma hem på och då förhoppningsvis har skaffat en BMW tills dess.

Vad vore livet utan BMW?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Örebrotrakten är inte långt från Linköpingstrakten...alltid kul att träffa folk!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Man har ju bott i Örebro... så kanske man skulle ta en sväng förbi då.... vi får se framåt....
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Ja du Sjökvisten det låter som en mycket bra ide´. Jag kan ställa upp med 3 gästrum i Nalavi om det behövs.
Ja det låter som en bra ide´. då kommer vi ett gäng ..

/ Ándreas
JPM
Ja är givetvis på ja me... måste feja i ordning bilen så att ja kan visa upp den bara :-)

Juan Pablo Montoya For President
jag är på, har släkten i Örebro så jag är där ibland.
ac
47
ace(CPC)
525 24V -91
jag dyker nog upp...
har ju bara 2 mil dit..
Laxå till Hasselfors på ca 10 min..=)
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag tycker att det låter kanon. Jag kommer garanterat. Och jag kan nog med säkerhet släpa med mig bmw folket från falun.
MVH Morgan.

Länk
My BMW
Dyker nog också upp, om man kan få till att det är på helg så..
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej hej,
Jag kommer var så säker.
Jobbar ju i Laxå så det är inga problem.
Säg bara till så dyker jag upp...

God jul eller nåt
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag kommer nog och ska försöka ta med massa annat folk från Karlstadtrakten.

//Schnitzer
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Kan va skoj... bara man hinner få i ordning 520'n så den går att köra, dvs igenom SBP utan 3'or :) Just nu går den inte utanför garaget... däcken är konstigt platta nertill, ingen hastighetsmätare och spräckt grenrör...

Even alcohol can bend the room...
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag tycker oxå det låter som en trevlig ide...nya,roliga vägar är alltid kul att pröva..Det kan säkert bli ett antal bilar härifrån..(V-ås).. :)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hej igen!

Kanon, vilket intresse!! Jag ska börja snickra på ett program och en något mer detaljerad beskrivning av upplägget. Publicerar det förmodligen som en liten webbplats, återkommer med en länk så snart som möjligt!

Mvh,

Redarn
Låter helt kanon!!!! jag kommer + zumpen med sina nya m3:a :) tar med med andra BMW folk från Borås trakten oxå!!!! bra initivativ :)))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.