|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tycker priset kanske är i överkant, men samtidigt är inte din 520 med 32000mil på mätaren värd några 28000kr. Jag fick 25 för min 520 med 21000mil rostfri och fin. Så 20 mellan är rimligt, men prova pressa ner lite till om du inte är jättesugen på den, samtidigt kan det kanske vara värt 5000kr att slippa sälja sin egen bil, för lättsåld lär den inte vara. Men som du själv sagt kolla NOGA om den är betald och det inte finns några andra panter på den. Han kan ju ta ett billån efter att han köpte den, men då står det kredit på regbeviset. Lite skumt med det där med betalningsanm. inga problem.....? Lycka till och hoppas den är så fin som du tror! /Hubbe |
|
|
Är 535:an så fin som beskrivs är väl ett pris runt 35 rimligt. Din 520 med 32000 mil måste vara kallare än absoluta nollpunkten även om skicket är fint, max 15 kan du räkna med att få för den såvida du inte har superflax och hittar en väldigt "rätt" köpare. Så 20 emellan verkar absolut rimligt. OBSOBS! Kolla att bilen verkligen är slutbetald med tidigare ägare, låter som en antingen oseriös eller halvt desperat säljare. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
Jag tycker att 48tkr för en 535 årsm. 89 är på tok för mycket, själv hade jag kollat på en 535 92 med mycket utr. förutom skin då och bilen var i tipp topp skick kilen ville ha 45tkr för den, men jag köpte inte den pga att fick tag i 530 till mycket bra pris, så mitt råd är försök pruta den till ca 38tkr, för jag kan sätta 1000 spänn på att han kommer inte att sälja bilen så snabbt för det priset, så vänta istället på att köpa bilen. Har han inte sålt bilen på ett tag så bjud istället eller så får du tag på nåt likvärdigt till bättre pris. Stressa inte med köpet för man kan ångra sig sen... Sen tror jag inte du får för din så mycket max 20tkr så sälj den först om du kan! Det var bara lite råd men du fattar egna beslut och ingen annan. Lycka till i så fall! MvH Bmw 4-ever |
|
peligroz |
javisst glömde jag något! Eltaklucka!!! |
|
Peterw78, men om han ska ge 38... och max får 20 för sin egen.. då är det juh samma sak som att lägga 20 imellan för sin egen bil, förutom att han slipper annonskostnader samt annat besvär som kommer med att sälja bilen.. så.. jag undrar hur du resonerar.. jag säger som nån tidigare sa, kolla på bilen, utgå från din egen känsla för om du vill ha den, itne vad andra säger.. tips är alltid välkommna såklart, men du köper bilen åt dig själv, du som ska trivas och älska den. så 20 imellan mot din 520 som gått 32.000mil (dvs du får nog knappast 20k för den ens vid dom milen, folk är anti mot sånt.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
jokko; jag tänkte först om han vill betala kontant så kunde han ju försöka pruta till 38tkr om han inte vill byta in sin 520! mmen om han ska byta in bilen då kanske kan han ju försöka pruta på mellan skillnad till 18tkr. Jag var kanske inte tillräkligt tydlig.. Ber om ursäkt i såfall.. MvH Bmw 4-ever |
|
diamantsvart_bmw |
serviceboken saknas och bilen har haft 6 ägare och då är det några bil firmor så säg 4 kanske, bilen har nya bromsar, nytt batteri nya reflektorer, ny generator eller rättare sagt renoverad, sen vad det något mer som va bytt, det är serviceboken som gör mej tveksam och priset, men vi får se nu i kväll vad sambons sysling säger han skulle kolla på den idag, det är inga snygga fälgar på den utan det är BMW orginal. Snart BMW 535I med skinn |
| finns det kvitton/annan dokumentation, eftersom s-boken fattas? | |
diamantsvart_bmw |
Ja en del tydligen har ju som sagt inte sett den än Snart BMW 535I med skinn |
diamantsvart_bmw |
OK, nu har jag fått info om bilen, invändigt mycket fin u.a., motor tickar??? vet inte om det är farligt eller inte, kaross, några små rost märken och lite under tanklock, bromsskivor bytta, nya handbromsbackar, list saknas hö bakdörr, all el fungerar, nyttbatt, i det stora hela så var det ok, läga att själv åka och titta Snart BMW 535I med skinn |
|
om jag inte har fel så 535 har lätt att ticka och det beror på sliten kam!!?? tror jag, rätta mig om jag har fel.. Fattas det lister och lite små fix att göra så priset sjunker i mina ögon. Då är priset på bilen max 35tkr MvH Bmw 4-ever |
|
|
Svårt att avgöra vad tickandet kan vara när man inte hört det själv. Behöver inte vara kammen, kan även vara ventilspel , spridare eller någonting annat. Kan iofs vara kammen med det milantalet de har uppgett, tyvärr svårt att avgöra iom att det inte finns bok svårt då se hur välservad den är. Hade jag varit du hade jag satsat på en dokumenterrad välskött ex. Kostar kanske runt 50-60 för en 91-92 men då slipper du oväntade brev på posten som gör att du i slutändan ändå hamnar runt de pengarna. |
|
|
Verkar vara precis en sådan bil man skall undvika. Om man ens bästa polare har verkstad och man får den otroligt billigt. Om bilen saknat lister och har en massa andra skavanker, hur är då resten av bilen, det man inte ser eller kan kolla? "Orbes volantes existare" och www.skrivihop.nu |
|
|
diamantsvart_bmw: Jag hade aldrig köpt denna bil. Priset är för högt med tanke på skick+ingen fullständig servicedokumentation. Råder dig att vänta och se vad som dyker upp med tiden... Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
Den skulle jag inte köpa, rost och tickande motor = renoveringsobjekt och inte en bil i toppskick. För 48000:- skall det inte vara någon rost annat mycket smått i stenskott e.d. Tickande motor behöver inte vara allvarligt utan oftast en justeringssak, men rost, det blir mycket omlack, pruta eller köp nåt fräschare. //Sniffer |
|
|
Motor med stora ???????????, rost, saknade lister, ingen servicebok. 48.000:- är ju ett skämt antar jag. Motorn kan kosta från 10 till 20 att fixa, lister är förvånansvärt dyrt (troligen det som är orsaken till att nuvarande ägaren inte fixat detta inför försäljningen), rosten kan kosta lika mycket som motorn att fixa om man inkluderar hellack. Avsaknad av servicebok på en risig, rostig bil säger ju en hel del vad bilen varit med om. UNDVIK KÖP SÅVIDA DU INTE FÅR DEN FÖR 10. Då har du i bästa fall en rostig 535 för 30 efter en helrenovering av motorn och småfix med lister o dyl. Nackdelen med att köpa ett renoveringobjekt som detta är att man måste räkna med att ha 2 bilar tills dess att objektet är färdigt, annars blir det aldrig färdigt. Är du ekonomisk och bekväm köper du lämpligen en annan rostfri, välskött bil istället. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
Jag är mkt tveksam till köpet, om du vill köpa den så be den nuvarande ägaren att fixa alla problem som rost ,lister osv. Fråga varför serviceboken saknas! Anders G |
|
|
servicebok saknas har han slarvat bort den? motorn tickar lister saknas... Nej ha inte bråttom nu utan leta efter ett nytt objekt. Lycka till:-)) |
|
|
Ursäkta mig men jag blir tokig när folk skriver "säger" att bilen ska kosta si och så mycket, man betalar väll för skicket! Eller är det så att alla t.ex 525or från 93 med samma utrustning ska kosta exakt vlika mycket!? Självklart inte, det är bilens skick som är det viktigaste! / Marcus |
|
jocker18@home.se |
servicebok hit och dit. det finns dom som kan byta olja och justera ventiler själva fakiskt. gå efter hur det låter går och känns istället. man ser väl om bilen är välvårdad lr inte! visst drar det ner priset lite, men det är ju bara positivt för köparen i ett tidigt skede. sen är det ju kul med en servicebok, vad jag menar är att bilen kan ju likväl vara välvårdad WmB SoundZ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.