AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.817

nu har jag dilat med ägaren

Sida 1 av 3
diamantsvart_bmw
BMW 535 i (manuell) -89

Diamantsvart, beige skinnklädsel, svensksåld, ac
(fungerar), färddator, farthållare, taklucka, cd-
spelare, larm, dragkrok, vinterdäck på
aluminiumfälgar, 22000 mil (landsväg), nybes,
nyskatt, mkt fin. Pris: 48000 kr.

han kan tänka sig att byta mot min 520I -88 som är 100%rostfri och gått 32000 mil, han vill ha 20 000 i mellan
Vad tycker vi om det??

Snart BMW 535I med skinn
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Får du ner mellanslanten till ca. 15,000, så tycker jag att du har gjort en bra affär!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
20.000 i mellan verkar vara lite väl mycket, jag menar en 535 -89 kostar väl knappast 48.000 kr, snarare runt 35.000 för en fin, och att får 15.000 kr för en fin rostfri 520i är lite väl i underkant tycker jag. Knappa 15.000 i mellan verkar vettigare.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
PS Man kan ju hitta 535 -92:or för 45-50.000, så 48.000 för en -89 är för högt. DS

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nästan 50 papp för en 89 är väl i häftigaste laget. 40 Max.
Som jämnförelse.
Länk
Kolla av lite på flera bilar innan du gör affär så du får en uppfattning vad du kan få för pengarna ingen mening att betala överpriser för nått när det är köparens marknad.Men i ditt fall så måste du sätta ett värde på din bil som då är mellan 15-20 så du betalar ju iså fall bara ca 35-40 för den du köper.Så visst en hyfsad affär kan det ju vara.

MVH
Hasso
Länk

diamantsvart_bmw
Tack för all hjälp och ursäkta om jag är gaggig, har precis pratat med sambons sysling som bor i Lessebo och han ska titta på bilen i morgon så får vi se vad det är för något, en engång vill jag tacka alla för hjälpen och kom gärna med mer åsikter. mvh Johan Örebro

Snart BMW 535I med skinn
Det finns ingen annons på 535an? Så man får se om det är dyra fälgar etc? =)

Mvh
Patrik
Ja
760
JanF
530i-93
Som vanligt omöjligt att säga utan att se bilarna / veta vad du prioriterar.

En bil risig bil som har fel utrustning för dig kanske är värd 20.000. En fin bil med just den utrustning du söker är kanske värd 55.000. En person säger huhhh 535, varför så stor motor, dyrt och törsting 520 ska det vara. den andre säger, 535, stor och underbar motor, vem vill åka 520. Lyssna inte så mycket på andra tycker, du hittar alltid "medhållare" och "mothållare". Du köper bil åt DIG själv, inte åt någon annan, kom alltid ihåg det.
diamantsvart_bmw
Sandgren: vilken annons söker du???

Snart BMW 535I med skinn
ho
432
hombre
750iA 1991
Inte är väl 48 K för en 535 89 i godt skick orimligt. Att jämföra med annonser där det finns gott om billigare ger inte så mycket. De flesta spekulanter har varit med om att åka och titta på biler som enligt annonser var i perfekt skick , men vid inspektion visar sig vara rishögar utan fungerande AC och i behov av både service och lagningar. En risig 535 -89 får man för 20. "Listpris" för bilar >10 år är knappast tillförlitligt. Bjud på skicket.

diamantsvart_bmw
Länk

Snart BMW 535I med skinn
Hej!

tycker det låter helt ok med 20 papp emellan. din bil är ju knappast värd 28 heller, så jag tror att 20 är rimligt. en 520 med 32000 mil få du knappast över 20' för, så jag skulle slå till! om 535:an är fin naturligtvis....//Mvh JOhan
Öh... var det inte den bilen, eller rättare sagt ägaren, någon varnade för? I och för sig skall man inte lyssna på sådant skvaller då han som skrev det inte ville tala om varför man skulle passa sig för säljaren. Men visst låter det seriöst med "Även
avbetalning till dig med betalningsanmärkning"?

Om jag misskött mina tidigare banklån och därmed inte får ett nytt, vad skulle hända om man missköter detta "lån"? Knippsar den "banken" av ett finger då?

Men som sagt, jag vet inget om säljaren, men det där om betalningsanmärkning skulle få mig till att villja köpa något annat.

"Orbes volantes existare"
och www.skrivihop.nu
diamantsvart_bmw
Det va jag som skrev det och grundade det på att jag fick kontakt med en kvinna som känner ägaren som berättade att hans kravpost fortfarande efter 1,5 år går till henne, hon avråde mej att köpa bil av honom. jag frågade ägaren hur han löser avbetalningen och han sa då att han skriver att han har ägande rätt till bilen tills den är betald, nu är ju inte jag intresserad av en så avbetalning och skulle det bli affär kommer jag lägga kontant

Snart BMW 535I med skinn
Fr
14
Fritte
735iA-91
K100RS-90
Helt okej att lägga 20000 i mellan tycker jag,tror att det skulle vara svårt att sälja din 520 för ett rimligt pris.De som ringer på en bil som gått över 30000 mil ger bara ett skambud sen spelar det ingen roll om bilen är fin eller ej, det är mina egna erfarenheter.
diamantsvart_bmw
ja vi får se hur skicket är på den, men jag kan inte förneka att jag är djä.... sugen

Snart BMW 535I med skinn
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
be den som tittar på den att ta reg.numret och kolla sedan att det inte finns obetald skatt på den..........
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
...och att han verkligen står som ägare till den
diamantsvart_bmw
Det är redan kollat, skatten är betald och han står som ägare på bilen, tänkte ringa förra ägaren och kolla så den är helt betald

Snart BMW 535I med skinn
An
68
AndersWilly
BMW 535i-M -88
Hur många ägare har bilen haft? Hur ser service boken ut?

Anders G
"...hur han löser avbetalningen och han sa då att han skriver att han har ägande rätt till bilen tills den är betald..."

Inte för att det är aktuellt i ditt fall, men... I princip kan han då komma och hävda sin lagliga rätt till bilen när det är någon betalat 47500:- och det är 500 spänn kvar att betala. Jag menar, är han ägare till bilen så är han. Hade aldrig gått med på det om det så vore min morsa som sålde åket.

Jag håller tummarna för att det är din drömbil i alla fall.

"Orbes volantes existare"
och www.skrivihop.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.