|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Upplever att jag bilen tappar kylarvatten. En eller ett par deciliter per 500 mil ca. Provtryckte den idag och de ser helt fint ut. Lite kondensdroppar vid oljepåfyllningslocket, normal oljesticka och ingen vitrök. Var tar vattnet vägen? //Lars |
hero |
Hej! Har samma problem med min, tydligen ett ganska vanligt fel på 3-serien enligt Motormännen. På min så läcker det i anslutningen till en slang. Kolla anslutningar till slangar. |
|
det brukar smyga ut genom anslutningar men det syns relativt väl...kolla så att kylarlocket inte läcker ut...men det verkar ju lite skumt eftersom du har trycktestat systemet... /Henke BMW CS #5075 |
|
Rosebuddy |
Tack! Skönt att jag inte är ensam :-) Jag skall gå över alla slangar osv. Tänker inte acceptera om toppackningen gått eter 14000 mil! Då försinner mitt förtroende för BMW - visst saker kan gå sönder men en så pass vital del bör vara diensionerad med både hängslen och livrem! /L |
| kan vara ett smygläckande värmepaket hade liknande problem hade den inne för provtryckningar säkert 5 gånger, ingen kondens på rutor inget läckage i kupen och inte luktade det glykol heller inte förens den dagen då det gick sönder på riktigt då blev det lite kondens på rutorna. | |
| Hur är det när man provtrycker kylsystemet.. gör man det med uppvärmd motor eller? Annars kan det ju vara sprickor i slangar som utvidgas när tempen stiger. | |
Rosebuddy |
Min provtryckte de med kall motor av just den anledning du anger. ///Lars |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.