|
|
|
|---|---|
| Någon som gjort affärer mer "Bara Bilar" i Bara utanför Malmö?? Med en vis Waltin eller Faltin? | |
|
Nä, men jag minns att jag letade efter bilhallen en gång när jag ändå var i Bara. Visade sig att de konstigt nog inte låg i Bara utan i Oxie. De har för närvarande 3 bilar annonserade på bytbil.com alla Mercedes. |
|
|
Det stämmer att det ligger mer åt Oxiehållet. Var där för flera år sedan med en kompis som letade efter en cab. Det var lite "kontoret på fickan" och han hade alla bilar vid sitt hus/gård. Kändes lite halvseriöst och han var inte så intresserad att låta min kompis provköra. Priserna på de bilar vi tittade på var lite för höga och han var inte så intresserad av att gå ner i pris. I övrigt så har jag inte hört något om denna handlare varken positivt eller negativt. |
|
|
Har varit i kontakt med Bo Faltin angående BMW och fick ett oseriöst intryck av honom. Jargongen att jag köpte bilen till min fru men hon tyckte inte om den fungerade inte på mig i alla fall. Märkligt att själv importera bilar, ställa dessa på sin fru enligt bilregistret för att sedan en månad efteråt sälja av dem. Han verkar inte heller ha helt koll på vad han säljer utan förväxlar utrustningen i sina bilar, vilket är betydande för den som är intresserad. Jag avråder inte utan du får själv ta dig en funderare och göra eget bedömmande. Själv håller jag mig borta. |
|
|
Tillägg till föregående info. Har för mig att han importerar bilar från Hamburg, inte för att de _måste_ vara dåliga men känslan ger att det endast är snabba klipp han är ute efter. Låter det negativt? |
|
| Stout: Undrar hur många bilar hans fru haft genom åren för det var samma sak han körde med när jag var där och det var våren -99... | |
|
:-) Funderar seriöst på att sätta upp en webplats med temat "svarta listan". Frågan är bara om man bryter mot PUL lagen men så länge det är företagspresentation som gäller så är väl det OK? Under dessa 9 veckor jag dagligen letat BMW och varit i kontakt med otaliga handlare per mail och telefon samt gått igenom historiken på 10 importerade bilar så har det visat sig att 9 av dem är direkt lurendrejeri, den 10:e verkade vara okej men föll på annat. |
|
|
Stout: Jag har haft samma planer som du på en Svart lista. Spara alla bevis du har! Ett tillvägagångssätt vore att låta företagen som blivit anmälda få försöka förklara sig.... skicka gärna ett mail om dina planer fortskrider! Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.