AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
502

Trimning av M3 Cab -97 inför våren...

Da
29
Darkness
M3 Cab -97
Har någon nått bra tips på grejer man kan köpa? Luftfilter, chip osv, och vars man köper dessa grejer billigast?
Kör med ett sportfilter av insatts typ, kon filtrena måste man avskärma rätt från varmluft och bilen går inte bättre med ett kon filter.

Jag tycker inte du ska jaga marknadens billigaste chip till en M3:a utan kosta på ett chip från någon större firman.

Ett riktigt sportsystem bättrar på efekten ganska bra, å om jag skulle välja mellan chip å avgassystem så skulle jag välja det sista =)

//Martin

Länk

Angående sportsystemet så menade jag att det ger kännbar efektökning, men det handlar ju inte om 10-tals HK.

Länk

Jag skulle nog chipa bilen hos Khöler....
En M3-a är ju inte direkt trimvänlig bil egentligen och tänk på att bmw har redan plockat ut ganska mycket ur dessa motorer så att vidare modifieringar kan kanske ge mer skada än nytta ?!
Vad kan chip, filter och avgas. ge egentligen, kanske 10-15 hästar med inte mer .
Da
29
Darkness
M3 Cab -97
Jo, jag vet att det inte ger så mycket. Tänkte bara kolla runt lite vad ni hade att säga om saken. Blir nog att behålla den i orginal skick...
Darkness, jag tror nog det är bäst så i längden . Satsa de pengarna på stereo eller kanske lite styling istället och njut sen när sommaren kommer .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.