|
|
|
|---|---|
robohell |
Tjenna! Har ett lite minst sagt jobbit problem. Min 320 92:a har rullat 20 000, och har plötsligt mist sin värme, samt motor tempen går upp på de kok röda. Systemet är tömt, termostaten är bytad, kylare och pumpen är hel. Har ingen ac. Kan de vara stopp i värme elementet? Vet inte var de sitter! Kan man lufta på fler ställen än brevid expansionskärlet? |
|
Ställ bilen i en uppförsbacke när du ska lufta den, genom att lossa lite på skruven vid exp.kärlet. Känn på den övre kylarslangen när motorn börjar bli varm, så att den blir varm både på ovan och undersidan, dvs att kylarvätskan strömmar ordentligt. När du tömde systemet och fyllde på med ny kylvätska, kollade du då hur många liter du fick i? motorn rymmer väl ca 10l kylvätska har jag för mig, om det återstår vätska att fylla i så har du luft i sytemet. Jag tror inte att det har ngt med kupévärmeelementet att göra(sitter inifrån kupén bakom instrumentbrädan mot torpedväggen), motorn ska ju inte börja koka för att man stänger av värmen i kupén. Mvh/ Micke t |
|
robohell |
slangarna e varma runt om. Tänkte om de satt skit i elementet så blev de dålig cirkulation, och ingen värme |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.