|
|
|
|---|---|
|
Länk Länk är detta något att ha !!!?? ******************************************************************************* Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel ****************************************************************************** Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!! | |
|
Inte om du inte dör av längtan att kunna nå 100 på tvåans växel. Några 15 Hk ger det säkert inte och vem vill varva 7000? Skulle inte köpa en bil som är chippad på det sättet. (OK på turbo kärror...) Det som kanske kan hända är att du flyttar ner vridmomentkurvan till lägre varv, det kan ju vara trevligt, men det skulle jag vilja se bromsat innan jag la pengar på det. |
|
|
Hade chip i min 325E36 och den varvade jag till 7000rpm OFTA! M50 motorn, iallafall 2,5liters utan vanos, vill jag påstå är en av de sällsynta motorer som reagerar väldigt positivt på chiptrim. M5an är jag mycket snällare mot då den ger effekt redan från låga varv.... Mvh Patrik |
|
|
Mitt orignialchip gav 10 hästar mer och 10 nM mer än Superchipet har bromsat och kollat... fast med grejorna jag har i min bil är en mappning bättre fast dyrare ! _____________________________________________ Länk |
|
|
>Wrath Vart har du bromsat din motor?.. Finns det någon i sta´n (Ume) som kan göra det??... / Christoffer |
|
|
Jag har köpt chippet för 400 riksdaler. Fungerade ej i min bil 325i 24v som har boxnummer 0 261 200 403. Har fått testa flera chip från honom (totalt 4st), men samma sak med dem. När jag slår på tändningen så surrar det konstigt någonstans ifrån, vrider jag nyckeln ända om så händer ingenting. Mycket trist ;-( Vore intressant och höra om någon fått de till att fungera!!! |
|
|
Testade på en 325 igår, fungerade inte alls.... Samma beteende som ovanstående.... |
|
|
-Chrille- Bil & Trim i Tavlesjö 620 18 tror jag dom hade /Mvh Göran |
|
|
köpte ett chip för 400 till min 535:a satte in chippet och skulle starta men motorn gick bara runt. startade aldrig. Så nu har ja mailat killen. bara hoppas det löser sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.