|
|
|
|---|---|
|
Har ett irriterande fel. När bilen är kall fungerar inte värmen i stolarna och displayerna för km och växelläge lyser inte, dvs rutan lyser svagt men inte siffrorna. Man kan se siffrorna från vissa vinklar. När jag kört bilen ett tag, ibland några km, ibland flera mil, så fungerar stolsvärmen igen och displayerna lyser som vanligt. Strömbrytarna till stolsvärmen lyser som dom ska oavsett om det fungerar eller inte. kan vara en kallödning någonstans, men var i elsystemet finns ett samband mellan dessa fel? A A | |
| Har samma fel på min 735-88,dock inte stolarna utan bara displayen Konstigt va??? | |
Svärd |
Komemr värmen precis samtidigt som displayen lyser igen? Om inte så behöver det ju inte finnas något samband, men det har du säkert redan listat ut... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
jag tror att båda felen försvinner samtidigt. Man tittar ju inte oavbrutet på km-mätaren, men när jag känner värmen i stolarna så fungerar alltid displayen. A A |
|
Svärd |
Usch, elfel är inte roligt att ha att göra med... Hoppas det löser sig! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
fattar inte vad det är men jag har fått samma problem....A A du brukar ju veta allt varför inte detta.... vem ska fatta nå=).... """hmz""" |
|
|
jag som inte ens har stolsvärme märker ingenting... men min blir aldrig bra.... """hmz""" |
|
Buller |
Har samma problem, men mitt började med att det bara var tripmätaren som 0-ställdas vid tänningsfrånslag, sedan började det någon gång att displayet inte tändes. Detta kom då efter en liten stund, detta blir då oftere och oftere. Jag tror att problemet har samband med kondingerna i instrumentet. Skall byta dom så fort jag får lite värme i garaget. Buller |
svardska |
Jag talade med min lokale BMW dealer som föreslog nytt instrument a´4800:- ca. men han tillade att Clas Ohlsson har nya batterier som passar för några tior. Men det är nödvändigt att plocka fram lödkolven. Tror det finns under mektips här. |
|
Jag har nu studerat felen noggrannare. Det verkar vara två skilda fel. Ibland kommer stolsvärmen igång före displayen eller tvärt om. Ju kallare utetemperatur desto längre tid innan allt fungerar. Irriterande med stolsvärme som bara fungerar när kupén blivit uppvärmd. Det är antagligen några kontakter eller skarvdon som glappar vid kyla. Ska ta tag i det hela när det blivit lite varmare. Just nu -29C. |
|
|
kollade lite på mitt fel och fattade nada...men att både tank och värme mätaren oxå står i botten.... """hmz""" |
|
|
och ett irriterande tickande ljud hör man oxå....... """hmz""" |
|
|
Det där tickande ljudet beror inte på det du drack i helgen? A A |
|
|
hehe....nope.... """hmz""" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.