|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har kollat lite på 530IAT (2001 & framåt) och dessa är faktiskt dyrare i Tyskland än här hemma. Kan någon förklara varför ? Är det så att om man skall tjäna på import så får bilen vara några år (typ 3-5) ? Ha det gött /Jonas Live to ride | |
Deliq |
Tycker mig ha sett att de tyska är genomgående mer utrustade. Kanske detta spelar en viss roll. M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk nyligen såld: Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
| Utbudet av begagnade 530iAT är fortfarande relativt litet jämfört med t ex 528iAT men det lär öka det närmsta året när alla tjänstebilar som är 2-3 år gamla ska bytas ut. De som finns till salu i Sverige och är "billiga" är ofta inte så välutrustade. Hittar du en som allt lull-lull som skinn, navi, elstolar, mm så ligger dom oftas nära 400' och då hittar du billigare i Tyskland. Hittar du något objekt i Sverige som är väldigt billigt så är ju också risken ganska stor att det är något som inte står rätt till med bilen (mil, krock, etc). När jag kollade lite för någon vecka sedan så finns det en hel del välutrustade bilar i Tyskland för 33-36' euro vilket skulle betyda ca. 305-335' klara i Sverige och jag har inte sett så många här hemma för det priset. | |
|
Deliq & Programmer: Tackar för svaren. Det låter logiskt som ni säger. Man får väl antingen hämta hem en eller vänta då. Någon som föressten vet något bra ställe som kan ta hem en bil om man inte hinner/orkar själv ? Hur funkar det med garantier och servicar om man tar hem en såpass ny bil ? Tar BMW Sverige "ansvar" för en import-bil ?,,,jag tänker på vagnskade garanti, servicar osv Ha det gött //Jonas Live to ride |
|
|
Köper du bilen på BMW i Tyskland så kan du få Europlusgaranti och denna garanti gör att du kan åtgärda saker på auktoiserad BMW-verkstad i Sverige. Vagnskadegaranti är en svensk företeelse så det har du ej på importerade bilar vilket gör att du får ha en helförsäkring istället. Det finns många företag som man kan anlita för att ta hem en bil och vem man ska välja kan du nog hitta genom att söka i trådar här på forumet. Det som rekomenderas för det mesta är att köpa hos BMW-handlare i Tyskland och ta hem den själv. Lite dyrare men mycket tryggare. Sök inlägg och läs Importguiden här till vänster så finns det mycket matnyttig information. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.