|
|
|
|---|---|
|
Alltid är det ngt som går sönder. För 3 veckor sedan lös airbag lampan och då var det bältessträckaren under passagerar sätet som hade gått sönder. Igår så började den lysa igen och idag kl. 07.00 så var jag inne på en Bmw verkstad och de gjorde en data analys på bilen. Då visade att det var samma fel fast under förar sätet. Man blir så less ibland:-((((. | |
|
Ta ur lampan eller sätt en postit-lapp över den:-) Min skrothög: Länk |
|
|
Det kanske man skulle göra, men airbagen är ju ur funktion. Tråkigt och behöva lägga ut 1300kr igen. |
|
| BMW borde ta alla dessa lysande airbaglampor på goodwill då de pajar hela tiden. Skandal!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ställ aldrig inställningen på stolarna så kablaget inte rör sig, tror det funkar bättre då :)) MVH Hasso Länk |
| Jo visst men när lilla frugan skall köra så måste hon flytta fram stolen för att hitta en någorlunda körställning... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo visst måste man (inte jag :) jag misstänker att det är en bidragande orsak att det blir så mycket fel på airbagen via stolskablaget/bältessträckaren. MVH Hasso Länk |
|
Hej Hasso! Jag håller med dig att det bidragande orsaken kan vara att man flyttar på stolen fram och tillbaks.Men det är så sura pengar och lägga ut på dessa reparationer. Är det lika illa med kablaget på de nyare bilarna som t ex e46? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.