|
|
|
|---|---|
|
det började för två dagar sedan när det var ca 11 minus grader ute.... jag startade bilen och började köra hemmåt... när jag börjat köra tryckte ner kopplingen och då varvade den upp till 4000 varv och ville inte sänkas.... då gick jag under huven och drog upp "varvställaren" så att den gick ner i varv tal men när jag börjat köra igen så återgick den till samma problem. har kollat "varvställaren" men den är spänd, insmord och som den ska. VAD är det för fel? Jocke | |
|
Min gjorde likadant när det var kallt... har bara hänt en gång och då gick den upp och ner mellan 300-3000rpm... helt sjuk... Försvann när bilen började bli lite varm... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Är väl antagligen gasvajern som kärvar. Den är väl fastfrusen i höljet. Kör in bilen i ett vargarage och se om det blir bättre. Om det blir det så har du ju svaret-fastfrusen. Detta kan ju iofs bero på dålig fjäder som drar tillbaka gaspedalen (och därmed vajern). Vad kan man göra åt det då? Ett alt är ju att byta gasvajer. Ett annat att försöka göra rent den och smörja upp den med ett bra fett. Ett tredje kan ju vara att sätta dit en "hårdare" fjäder som drar tillbaka gaspedalen (och därmed vajern). Jag skulle nog kolla upp det där med fjädern först. Måste vara det absolut enklaste sättet att bli av med problemet (eller åtminståne minska det). Min skrothög: Länk |
|
| Kolla om de är gaspedalen fryst fast ...hade de problemet på min förra 325:a en dag,händer ju att de dras in lite snö då o då | |
stefannorr |
Hade samma proplem på min 320 i 97,lät en kompis med blyfötter köra hem bilen,när han tryckte ner kopplingen för att bromsa in så samma sak med min bil,varvade uppmot 4000 varv och ville inte sänkas,var bara slå av bilen o köra till närmaste verkstad. 900 kr för demontering/montering och smörjning :( Dom hittade inget men trodde de berodde på att något frusit,hade haft bilen utan värmare 2 dar,sen i motor o kupevärmare och sen i varmgarage en halvdag,skulle gissa att orsaken ligger där+dålig smort. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.