|
|
|
|---|---|
|
Tjenna gubbz. Är nu på jakt efter en M3:a men behöver lite tips och råd om vilka fällor jag skall undvika. Känner till problematiken med dubbel vanos men hur upptäcker man det? Rasslande ljud har jag hört, men på vilket sätt? Att servicebok och all annan dok. är sin ordning är självklart, men lite andra bra tips mottages varmt. Mvh Viktor | |
|
Väntar oxå på svar =) ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Det behöver inte rassla för att vanosen skall gå sönder, det kan vara så att magnetventiler och oringar som sitter bakom vanos "locket" inte fungerar som de skall med haveri som följd. Detta kan börja som ett oljeläckage som då kan åtgärdas för ca 2500 kr, men vad jag har förstått kan det också ske mycket hastigt. | |
| Men hur upptäcker man något sådant? | |
| Ja, frågan är ju hur hastigt det sker? Är man på långresa så kan det ju bli svårt att upptäcka i tid. Man bytte ju ut skruvarna som håller vanoslocket på plats pga av att de brast när trycket blev för högt pga av bristande funktion hos magnetventiler och oringar. Då försvinner ju inte oljan och tryck på några sekunder, men om det är hela lösningen vet jag inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.