AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
420

El hiss knappen lyser ej

Hej jag har en 325ic (E36 ) 93 coupe och ena fönster knappen lyser men det gör inte den andra den som är förar sidan lyser men passagerar sidan lyser inte. Är det något som vet hur man monter bort knappen för sedan kunna sätta dit en nu lampa? och om ni vet hur man monterar så är det någora special lampa eller liknande som ska sitta där?'

tack i förhand
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du byter hela knappen.
Lyft hela "knappsatsen" och ta bort den felande. Byt ut mot ny....

Länk
Cabrio
Knappen är bara att lyfta bort, använd en smal skruvmejsel eller något annat tunt och bända lite försiktigt med.
Sen är det nog lättast att köpa en ny knapp, om jag inte missminner mig så kostar den inte så mycket, har för mig att det rör sig om max en 100 lapp.

===========
Länk
Mvh Tobbe 325 Cab 93
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
den kostar ca 260 kr på bmw dyr !!!! hehehe

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser !!!!!!!
Vad jag fick höra att man kan bytta ut själva lampan inne i knappen och att någon ghade lyckatas med det, är det någon som vet något mer om det

elektonik erfarenhet finns så det är inga problem:)

tack i förhand
BO
28
BOJJEN
325i-91
hej power billy du kan löda bort lampan och fara till en elektronik firma dom har garanterat en sån lampa.... lycka till..

GERMANS HAVE MORE FUN
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
260 :- /st!?!?!? FAAAAN jag kommer behöva byta mina bägge två knappar..:o(.. *kikar i min tomma plånbok*..*suck*
Någon som vet om det gäller samma sak på askkoppen??
Lampan funkar ej.Verkar vara engångsgrej.

KickDown
Jag undrar om någon har bytt och lyckats med det, vad är det värsta saken som kan hända aatt den dioden som jag bytter ut inte funkar elle blir det kortslutning någon stans? Om jag bytter oh tar fel diod eller liknande?
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Åk på skroten och hämta nygamla knappar.

Bara ett förslag, sitta och pilla med sånt är ungefär lika dumt som jag var när jag fick för mig att renovera spolar munstyckena, de funkar fint och jag tjänade väl säkert hela femtio kronor..

Detta är dock min högst personliga åsikt
m528 det gäller ej askkoppen det är en vanlig liten lampa som dom har på varje mack
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag har bytt båda mina lampor till mina knappar i min Coupe. Tycker absolut inte att du ska åka o köpa ett par nya. Jag åkte till Mekonomen o köpte ett gäng med nya lampor 6kr st. Hur lätt som helst att byta dem.

Mvh: Ste
vad var det för lampor? led lampor eller var det vanligt lampor, hra du namnet på dom okankse? och gäller det samma lampor till alla bmw 3 serien 93 finns dety inte olika version?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.