|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
har liknande fenomen och i min e det cirk pumpen som brunnit jag har kopplatr ur den o ska byta till sommarn. ids inte grisa vintertid me glykol o lufta. /Steffee |
|
| Det måste vara värmeventilerna som kärvar för er som inte har tillsatsvattenpumpen. På 525i -89 finns ingen tillsatsvattenpump t.ex. | |
|
I min bil har jag väldigt bra värme på tomgång och när jag kör, men när jag svänger höger blåser det kallt. Vad kan det vara för fel? Någon som vet? Roger |
|
| Jag har ett liknande problem, ni kanske kan hjälpa mig med det. Jag får som Joakim Westerberg ingen varmluft när jag står på tomgång. För att jag ska ska få värme måste jag köra i kanske 10 min innan varmluften kommer. Det som händer när man sedan stannar är att det kommer kallluft + att tempen stiger som fan! Den är på väg att koka. Då brukar jag oftast börja köra eller stänga av bilen. Kör jag vidare då går tempen ner. Kan allt detta ha med vattenpumpen att göra? Jag tror det är dags att byta ut den för det skramlar om den + att det är glapp om man drar lite i fläktaxeln. Vad kan det annars vara? Luft i systemet? | |
|
Kan säga också att jag lämnade in bilen på verkstad igår för att byta hjullager. Jag bad då mekanikern titta på det här ovanstående problemet. Han har kollat och han säger att den tappar kylarvatten. Det bli övertryck och läcker ut vid påfyllnads locket. Hjälp, tror ni att jag har spricka i toppen? Det ska det fanimej inte vara för toppen är bytt för typ 3000 mil sen! Jag har kvitto på det och där står det "utbytestopp". Kan den vara begagnad eller? Isf jävla illa för den kostade 9000 kr. Han sa inget om att han kollat oljan eller avgaserna, men jag antar att han kollat eller kommer kolla det. Annars får jag kolla på det själv. Ingen som vet? Är orolig :( |
|
|
Jag var och hämtade bilen nyss. Det fattades kylarvatten (2.5 liter) så det är väl inte så konstigt att det inte kom varmluft när man stog stilla på tomgång. Visserligen visste jag att checkkontrollen varnade för kylarvattnet men jag tycke jag kollade det.. Hmm inte så rutinerat. Men nu kom det ingen kallluft iaf, jag testade att stå på tomgång i typ 3 min och det kom varmluft hela tiden. Ganska billigt var det iaf. Byte hjullager (960 kr) + stag till krängninghämmaren (300 kr) och kolla det där med värmen och fylla på glykol (100 kr) och vatten (0 kr :). Pris (inkl jobb) 2000 kr. Så ni som letar efter billig verkstad i stockholms området, hör av er till mig så tar jag reda på adressen osv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.