AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
418

Mer drag i 325an

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Polarna har börjat köra ifrån mig :(
Vad ska jag göra för att få mer drag i 325an?
Trim kamaxel? Extractorgrenrör?

/Erik
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Ajuste, om man byter kamaxel. Behöver man byta nått annat då för att allt ska hålla?

/Erik
Beror på hur mycket du tänkt varva, det finns ju hårdare ventilfjädrar och starkare vipparmar att köpa. Sen kan du ju kolla om det finns nått färdigt chip för kammarna. Byter du kammar så ska du se till att motorn kan andas ordentligt i båda ändar, ett extraktor är ju bara positivt.

Men om det blir sån skillnad att du kör ifrån bilar som idag kör ifrån dej vet jag inte, beror ju förståss på hur mycket dom drar dig med, ett par billängder på 402 meter?

Mvh
Patrik
Visa användare
130
Eber
325i -87
Tubbe

Du behöver inte byta något mer än bara kammen, saker håller och du _kommer_ att få mer effekt. Inga stora mängder men en ökning blir det i allafall.

Är du beredd att lägga ut lite pengar på trimmet, så kommer extractor näst. Kan bli ganska dyrt (beroende på vad man köper), även större avgas och sportluftfilter gör så att kammen kommer till sin rätt och du kommer att känna en stor skillnad mot innan.

Ska du sedan chippa bilen och ligga och varva på 7000rpm så rekommenderar jag starkt att du går igenom toppen först så att allt är ok/byter ut vissa delar mot värre prylar (som sandgren sa). Visst håller bilen för att varvas hårt, men inte hur länge som helst tyvärr.

Läs mer om kammar här Länk
tryck på 'kamaxlar' sen så finns det länkar till CatCams och DrSchrick, vilka båda funkar bra i bmw.
Jo
744
Jonhny
745 -85
Turbo !
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Tackar för era svar. ska läsa om kammarna nu.
Kanske ska tillägga att jag har sportavgasystem och k&n koniskt luftfilter.

/Erik
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Hehe, jo turbo skulle ju inte sitta helt fel men vill tyvärr inte lägga ut så mycket pengar :P

Vill komma undan med kanske 6000:- ...

/Erik
Jo
744
Jonhny
745 -85
Smaken e som baken.
Får du så mycket kammar o extraktor för 6k ?
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
jo det är det som är frågan.
Extractor grenrör finns ju beggat.

/Erik
Varför inte lustgas??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.