AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.052

Färddator igen...

Har nyss monterat den lilla färddatorn i brorsans 525 -91.
Han hade bara den analoga klockan så det blev ju helt klart ett lyft.
Dessutom så fanns den stora kabelstammen bakom klockan så då trodde man ju att det skulle funka klockrent.
Men ack... Det verkar som om givaren för yttertemperaturen inte är monterad.
Datorn visar -30 grader. Och detta är i mitt garage där det är + 18.
Dessutom, eftersom datorn tror att det är kallare än +3 grader så plingar det och blinkar -30 i den.

Frågan då...
Borde inte den givaren oxå vara fördragen när det är såpass många kablar i kontakten?
Eller är den bara trasig?
Går det att få att tiden visas i datorn oavsett vad temperaturen visar vid uppstart?

_____
Micke
Länk
diamantsvart_bmw
Någon skrev tidigare om olika temp och fel, sök så kommer du säkert hitta det jag läste, det var för typ en mån sen, lycka till

Snart BMW 535I med skinn
Oavsett vilket så tror jag att en sensor måste monteras. Jag gissar på att det bara är kabel som är fördraget och att en liten kablestump med en sensor måste införskaffas.

Du ser om sensorn finns på plats ner vid vänstra dimljuset, isåfall skall det sticka ut en "blipp" från det lilla lilla runda hålet vid sidan om.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Jag monterade lilla datorn idag, men kan ej ställa klockan eller datum, har också -30 C. Klockan går så man kan ju typ sätta i den klockan 12 på natten om man vill, då går den rätt iaf ;) Men man vill ju att allt ska funka. Jag tyckte jag läste nått om att man skulle dra ström till någon av kablarna, men kan inte hitta det inlägget. Lite mer tips om lilla datorn skulle sitta fint!
Mvh
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Brukar den inte visa -37 när det inte sitter någon sensor det gör den stora iaf. I min bil så tog det en timme innan den visade rätt.
Det är väl bara att öppna luckan vid dimljuset och kolla om det sitter någon sensor.
Lars
den kan visa olika på olika bilar så det måste inte stå -37 grader. Går det ej att ställa klockan så gissar jag på att enheten är defekt då det enda som behövs för att den skall gå igång är +/- inga kablar styr att du kan eller inte kan ställa klockan.

Har du stora kabelstammen hade jag satsat på stora datorn direkt men även där måste man komplettera med yttertempsensor.

Mer info finns här bland mekartipsen här på autopower eller varför inte här: Länk

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
För oss Bmwtokar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.