|
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Hej! Jag undrar lite kring denna modell, 1600 GT. Låg efter en idag och började fundera lite kring den. Bilen finns i närheten där jag bor. Har aldrig kollat upp vad det är för modell, tills nu. Kan inte vara många tillverkade av den modellen? Mvh: Thomas |
|
Visst finns de! Här har du lite information. Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
Gemini__ |
Tackar... |
hjulet |
plockar upp den här tråden igen... Såg att det finns en till salu hos Rösbergs bil i Eksjö. Detta måste vara en riktigt ovanlig bil eftersom det bara tillverkades 1255 stycken. Själv hade jag ingen aning om denna charmiga modellens existens förrän idag när jag av en slump fann salubilen på bytbil, jag har varken sett eller hört om den tidigare.... Enligt tyska 02-klubbens hemsida finns det bara 28 stycken kvar i Tyskland. Är det någon som vet hur många det finns i Sverige? Finns det någon bil som brukar dyka upp på träffar eller så? All info skulle uppskattas! |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Vet att det gick en fin GT här i Karlskrona på 70-talet, men jag har ingen aning om vart den tog vägen. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.