AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
634

Är priset helt galet för högt

diamantsvart_bmw
BMW 535 i (manuell) -89

Diamantsvart, beige skinnklädsel, svensksåld, ac
(fungerar), färddator, farthållare, taklucka, cd-
spelare, larm, dragkrok, vinterdäck på
aluminiumfälgar, 22000 mil (landsväg), nybes,
nyskatt, mkt fin. Pris: 48000 kr.

Är priset helt galet för högt??

Snart BMW 535I med skinn
Boki
dyrt. det står ju oxå svensksåld=rost
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
hmm, tycker inte man kan säga säkert att det är alldeles för dyrt..bilen har bra med utrustning och varför skulle den vara rostig bara för att den är sv-såld??

Jag tycker du åker och kollar på bilen, är den fräsch och verkar frisk i motor och drivlina tycker jag absolut att du kan spekulera på den. 22000 mil är inte så faligt om den är välskött..lycka till! (sen kan du ju försöka pruta naturligtvis)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tycker oxå det är för dyrt...Kring 35' borde vara ett mera korrekt pris.Beror som sagt alltid hur fin den är,men en 89 för 48000 måste nog betecknas som lite i överkant.

Angående mätarställningen så brukar toppen gärna vilja ha en genomgång vid dessa miltal.

Mvh Janne.
An
68
AndersWilly
BMW 535i-M -88
Bilen borde säljas för ca 25-30 tusen kronor, den är inte värd mer. Köpte min 535iM -88 i mkt bra skick för 23000kr.

Anders G
An
68
AndersWilly
BMW 535i-M -88
E34 bör tilläggas.

Anders G
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
max 25-30'
//Marin
Håller med Marin. Med risk för att bli tjatig kolla på 530/540 93- istället för de pengarna.

/Simon
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
jag verkar vara den enda som tycker det inte är helt åt pipan, jag påstår ändå att får man tag i en riktigt fin sv-såld bil som inte kräver nån form av "upprustning" kan man betala 40-45 utan att känna sig lurad..
An
68
AndersWilly
BMW 535i-M -88
Men varför rekommendera en 535 -89 för det priset? Bilen är säkert jättefin! Men den är inte värd de pengarna, även om man är helt BMW frälst så måste man kunna vara kritiskt till vissa saker.

Anders G
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Jag rekommenderade att han skulle åka och titta på bilen (spekulera), inte att han skulle köpa den..

Angående priset på bilar (vi kan ta 535) så varierar det kraftigt, beroende på skick mm..jag köpte min till ett relativt lågt pris..men jag kommer att (har redan börjat) lägga ut en del pengar för att få den i det skick jag vill.

JAG skulle kunna betala för att få en bil i "mint condition". Som sagts förut, man får vad man betalar för. Men visst, 48' skulle nog inte jag heller betala för en 89:a..men jag vidhåller att han kan åka och titta på bilen.
diamantsvart_bmw
jo vist så kan jag lägga lite mer på en bra bil Men jag bor i örebro och bilen finns i lessebo i Småland, finns det någon från krokarna som kan kolla på den åt mej??

Snart BMW 535I med skinn
wi
11
wirre
bmw 535 -88
hej ....har själv en 535 88 svensksåld...som jag gav "förmycket" för ....men är bilen helfräsch så tycker jag det e värt lite xtra stålar ...det blir både billigare å roligare i längden......köp på känsla!!

wirre the fiver!!
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Varför sitta och diskutera pris på en bil ni inte ens har sett. Visst, det finns säkert 535er runt 30', 530 och 540 för runt 60' men skicket är säkert därefter.
Det kostar en del att få upp en sån bil till bra skick.
Oftast så har ägarna till sådana bilar för länge struntat i att vårda bilen, då menar jag service, små fix, byta slitdelar. De kör oftast med den tills felen blir så många att de inte orkar bry sig, då ser de en utväg att sälja den fort till ett billigt pris, vilket i sig inte är fel bara priset är det rätta.
Vet av erfarenhet att kostnaderna brukar bli högre än vad man kanske räknar ut vid köpet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.